صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

چین بار دیگر فرضیه شیوع کرونا از آزمایشگاه ووهان را رد کرد

مدیر آزمایشگاه مؤسسه ووهان چین، در واکنش به اتهام مقامات آمریکایی، فرضیه انتشار ویروس کرونا از این مؤسسه را تکذیب کرد.

به نقل از خبرگزاری فرانسه، یک ویروس شناس چینی که مدیر یکی از آزمایشگاه‌های مؤسسه ویروس شناسی ووهان است در مصاحبه با نیویورک تایمز بار دیگر این فرضیه که ویروس منشأ کووید-19 احتمالا توانسته از این مؤسسه به بیرون راه پیدا کند را تکذیب کرد.

شی ژنگلی، مدیر آزمایشگاه فوق امنیتی پی تری P 3 (برای عامل بیماری زا کلاس سه) از مؤسسه ووهان که روی چندین ویروس از جمله ویروس کرونا مطالعه می‌کند، گفت: من چگونه می‌توانم شواهدی برای اثبات چیزی ارائه کنم که هیچ مدرکی برای آن وجود ندارد؟

شی ژنگلی در پاسخ به این سوال که آیا آزمایشگاه او سویه‌ای از ویروس جدید کرونا را قبل از همه گیری در اختیار داشت؟ جواب منفی قاطعی داد.

او همچنین اخبار منتشر شده در مطبوعات آمریکا مبنی بر اینکه سه محقق مؤسسه ووهان نوامبر 2019 علائمی سازگار با کووید-19 همچنین با «عفونت فصلی» نشان داده و در بیمارستان بستری شده بودند را تکذیب کرد.

شی ژنگلی، اتهام دستکاری‌های ژنتیک خطرناک که به ویژه از سوی برخی نمایندگان جمهوری خواه در آمریکا مطرح شده است را رد کرد و گفت: هیچوقت تجارب گین آو فانکشن (افزایش عملکرد) که با هدف افزایش عفونت زایی ویروس صورت گرفته باشد، نداشته است.
در حالی که تیم تحقیقاتی سازمان ملل که به ووهان سفر کرده بود در گزارش خود نشت ویروس از آزمایشگاه را تایید نکرد، مقامات آمریکایی بار دیگر مسئله نشت ویروس کرونا از آزمایشگاهی در ووهان چین و شیوع آن در سراسر جهان را مطرح و به اتهام زنی علیه چین پرداختند.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

شناسنامه


کدخبر: ۲۵۳۵۷۹
تاریخ: ۱۴۰۰/۳/۲۵     ساعت: ۱۴ : ۳۹
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: بین الملل       زیرسرویس: بین الملل
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
  • ١٨ شوال ١٤٤٥
  • Apr 27 2024