صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

رسانه صهیونیست: سودان از نتایج توافق عادی‌سازی با اسرائیل ناراضی است

یک شبکه تلویزیونی رژیم صهیونیستی به نقل از منابع مطلع گزارش داد دولت سودان از محقق‌نشدن وعده‌های توافق سازش با این رژیم، ناراضی و سرخورده شده است.

علی‌رغم تبلیغات گسترده رسانه‌های صهیونیستی و آمریکایی درباره عواید و منفعت‌هایی که توافق‌های سازش کشورهای عربی با این رژیم دارد، اکنون گفته می‌شود که با گذشت حدود هشت ماه از امضای این توافق اما بسیاری از وعده‌های داده‌شده به آن کشورها محقق نشده است.

شبکه تلویزیونی «کان‌نیوز» امروز (چهارشنبه) به نقل از منابع مطلع گزارش داد که دولت سودان یکی از کشورهایی است که از نتایج عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی و امضای توافق سازش راضی نیست و مأیوس شده است.

در ماه اکتبر سال 2020 میلادی بود که کاخ سفید اعلام کرد رژیم صهیونیستی و سودان، با میانجی‌گری دولت وقت آمریکا به ریاست «دونالد ترامپ»، روابط دیپلماتیک را از سر گرفته و در عرض چند هفته قرار بود هیأت‌هایی از دو طرف برای پیشبرد همکاری‌های مختلف با هم دیدار کنند.

بر اساس این گزارش، در حالی که آمریکایی‌ها نیز به سودان وعده سرمایه‌گذاری‌های هنگفت در بسیاری پروژه‌های زیرساختی در سودان را داده بودند اما منابع مطلع می‌گویند که تاکنون این اتفاق رخ نداده است.

کان‌نیوز در ادامه این گزارش گفت: «منابع آگاه به جزئیات، به ما گفتند که دولت سودان از اسرائیل مأیوس و ناراضی شده زیرا امیدوار بودند روابط و همکاری‌های گسترده‌ای در حوزه‌های کشاورزی و فناوری داشته باشند. آنها همین احساس را نیز نسبت به آمریکایی‌ها دارند».

این منابع می‌گویند در حالی که سودان انتظار داشت جلسات متعددی با مقام‌های آمریکایی و صهیونیستی درخصوص وعده‌های توافق سازش داشته باشد اما در این هشت ماه فقط یک بار «اِلی کوهن» وزیر سابق اطلاعات رژیم صهیونیستی به این کشور سفر کرد و هیچ نشست اقتصادی یا تجاری دیگری در سودان برگزار نشده است.

کان‌نیوز در پایان این گزارش افزود که مردم سودان نیز از محقق‌نشدن وعده‌های دروغین توافق سازش ناراضی هستند، زیرا نه تنها در داخل دولت این کشور درخصوص عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی اختلاف‌نظرهایی وجود داشت بلکه افکار عمومی نیز با آن مخالف بودند.

این در حالی است که «عبدالله حمدوک» نخست‌وزیر دولت موقت (انتقالی) سودان چندی پیش عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را به نفع کشورش خوانده و بر پایبندی به توافق سازش تأکید کرد.

 

منبع: فارس

شناسنامه


کدخبر: ۲۵۳۶۱۵
تاریخ: ۱۴۰۰/۳/۲۶     ساعت: ۱۸ : ۱۸
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: بین الملل       زیرسرویس: بین الملل
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
  • ١٠ شوال ١٤٤٥
  • Apr 19 2024