صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

پارلمان تونس: رسانه‌های امارات پشت حوادث اخیر هستند

رئیس پارلمان تونس اعلام کرد که رسانه‌های امارات پشت حوادث تونس و هدف قرار دادن جنبش النهضه هستند.

به گزارش روزنامه رأی الیوم، راشد الغنوشی، رئیس پارلمان تونس و رئیس جنبش النهضه در مصاحبه با تلویزیون ترکیه گفت: نهاد نظامی از نهاد سیاسی جداست و به نفعش نیست که در مسائل سیاسی دخالت کند. تصمیمات قیس سعید، رئیس جمهوری تونس در خدمت دموکراسی نیست بلکه نشان دهنده عطش برای سیطره بر نهادهای کشور است و اظهاراتش درباره مشورت با النهضه درست نیست. ما در دفتر النهضه نشستی را برگزار و کودتا را محکوم کردیم و از قیس سعید خواستیم در این تصمیمات بازنگری کند.
وی رسانه‌های اماراتی را به دست داشتن در حوادث تونس و هدف قرار دادن مقرهای النهضه متهم کرد و گفت: طرف‌های خارجی برای بزرگ کردن و دامن زدن به حوادث تونس تلاش می‌کنند.
رئیس پارلمان تونس گفت: آنچه در تونس رخ داد کودتا علیه مشروعیت و انقلاب و قانون اساسی بود. متأسفانه این کودتا از سوی یک حاکم متخصص در زمینه قانون اساسی صورت گرفته است.
الغنوشی گفت: از دقایق اول موضع ما درباره مخالفت با کودتا واضح بود و اقدامات اتخاذ شده نشان دهنده نظام دیکتاتوری است. تصمیمات قیس سعید هیچ خیر و خوبی برای کشور ندارد.
وی گفت: سعید از دو سال پیش علیه اکثریت سیاسی تلاش می‌کرد. ما از طرف‌هایی که از حوادث تونس حمایت می‌کنند می‌خواهیم واضح باشند. مردم تونس قدردان ارتشی هستند که از انقلاب و انتخاباتشان حمایت کرد، چراکه ارتشی ملی است که از انقلاب دفاع کرد.
رئیس جمهوری تونس عصر یکشنبه پس از نشست فوق‌العاده‌ای با تعدادی از فرماندهان نظامی و امنیتی این کشور تعلیق اختیارات پارلمان و برکناری هشام المشیشی، نخست وزیر را اعلام کرد.
او اظهار کرد که تصمیم گرفته با کمک نخست وزیری که خود منصوب می‌کند، قدرت اجرایی را بر عهده بگیرد.
قیس سعید این تصمیمات را پس از آن اعلام کرد که با فراخوان جمعی از فعالان اعتراضاتی در استان‌های مختلف تونس برگزار شده و تظاهرکنندگان در سایه بحران‌های سیاسی، اقتصادی و بهداشتی در این کشور، سرنگونی ساختار حاکم را خواستار شده و اپوزیسیون را به شکست متهم کردند.

 

منبع: ایسنا

شناسنامه


کدخبر: ۲۵۵۰۰۷
تاریخ: ۱۴۰۰/۵/۴     ساعت: ۲۳ : ۴
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: بین الملل       زیرسرویس: بین الملل
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
  • ١٩ رمضان ١٤٤٥
  • Mar 29 2024