صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

رقابت تنگاتنگ احزاب در انتخابات کانادا؛ ترودو در صدر نظرسنجی‌ها

یک نظرسنجی‌ رسمی در مورد انتخابات کانادا نشان می‌دهد که جاستین ترودو، نخست وزیر فعلی این کشور با ۲۹٫۳ درصد در صدر قرار دارد.

به نقل از CTVNEWS، براساس تحقیقات موسسه «نانوس» با توجه به اینکه تنها یک روز به انتخابات فدرال 2021 باقی مانده، هنوز رقابت تنگاتنگی بین لیبرال‌ها و محافظه‌کاران وجود دارد.

جدیدترین داده‌های «نانوس» که روز شنبه منتشر شد، نشان می‌دهد که دو حزب پیشرو هنوز در حال رقابت با یکدیگر برای کسب جایگاه بالاتر هستند.

این نظرسنجی نشان می‌دهد که آرای لیبرال‌ها از 31٫9 به 31٫3 درصد کاهش یافته است. محافظه کاران هم افت مشابهی را از 30٫4 به 29٫2 درصد شاهد بوده‌اند. همچنین آرای حزب دموکرات جدید که روز گذشته 20٫3 درصد بوده به 20٫9 درصد رسیده است.

حزب بلوک کبکوا نیز شاهد افزایش جزیی از 5٫8 به 6٫4 درصد بود، حزب سبزها نیز شاهد افزایش متوسطی از 3٫2 به 3٫9 درصد بودند. حزب مردم هم با افت جزیی از 7٫5 به 7٫3 درصد مواجه بوده است.

از بین کسانی که در این نظرسنجی شرکت کرده‌اند 8٫6 درصد هنوز بلاتکلیف هستند.

براساس نظرسنجی صورت گرفته، جاستین ترودو، رهبر حزب لیبرال در بین گزینه‌های احتمالی برای سمت نخست‌وزیری با 29٫3 درصد در صدر قرار دارد، ارین اوتول، رهبر حزب محافظه کار برای این سمت 25٫5 درصد و رهبر حزب دموکرات جدید جاگمیت سینگ 20٫9 درصد رای دارد.

انتخابات فدرال کانادا روز دوشنبه 20 سپتامبر برگزار می‌شود.

 

منبع: ایسنا

شناسنامه


کدخبر: ۲۵۵۵۳۲
تاریخ: ۱۴۰۰/۶/۲۸     ساعت: ۱۱ : ۴۸
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: بین الملل       زیرسرویس: بین الملل
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
  • ١٨ رمضان ١٤٤٥
  • Mar 28 2024