صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

ترامپ فرانسه کیست؟

روزنامه انگلیسی اکونومیست در گزارشی به انتخابات فرانسه پرداخت و اعلام کرد طبق جدیدترین نظرسنجی‌ها «اریک زمور» یک ناسیونالیست رادیکال پیشتاز شده است.

به گزارش روزنامه انگلیسی اکونومیست در گزارشی به بررسی انتخابات پیش روی فرانسه پرداخته و اعلام کرد «اریک زمور» که احتمال دارد یکی از کاندیدا‌های این انتخابات باشد طی نظرسنجی‌های اخیر از «مارین لوپن» پیشی گرفته است.
بر اساس گزارش اکونومیست زمور که فردی ناسیونالیست رادیکال است به شدت اسلام‌ستیز بوده و مخالف پذیرش مهاجران و مسلمانان در فرانسه می‌باشد و عده‌ای از فرانسوی‌ها نیز با او موافق می‌باشند.
اکونومیست در ادامه افزود: به نظر می رسد او «ترامپ» فرانسه خواهد بود. شاید تا چند هفته پیش صحبت از افزایش محبوبیت زمور یک شوخی بود، اما اکنون تنها هدف او این است که لوپن را پشت سر بگذارد و نگذارد آن‌ها سیاست‌های متعادلی را اتخاذ کنند و نفرت را در میان مردم تشدید کند. او حالا به یکی از بحث‌های دائمی در اخبار تبدیل شده است.
این روزنامه انگلیسی اضافه کرد: نظرسنجی‌های قبلی نشان می‌دهند «امانوئل مکرون» رئیس‌جمهور فرانسه می‌تواند در دور اول و دوم انتخابات به پیروزی برسد، اما ممکن است اریک زمور 63 ساله که در ربع قرن گذشته در تلاش بوده‌ است اسلام‌ستیزی و نفرت‌افکنی را گسترش دهد و در شبکه‌ای به نام سی نیوز که رویکردی شبیه به فاکس نیوز آمریکا دارد فعالیت می‌کند، می‌تواند رویای مکرون را برهم زدند.
براساس گزارش منابع فرانسوی زمور یک فرانسوی یهودی تبار است که علاوه بر اسلام‌ستیز بودنش زن ستیز نیز است و دائم درحال ارائه یک دیدگاه افراطی و رادیکال می‌باشد و پیش از این نیز اعلام کرده بود اسامی مانند «محمد» باید در فرانسه ممنوع شوند. محبوبیت زمور امکان دارد دائمی نباشد، اما او توانسته روشنفکری را با پوپولیسم ترکیب کند و به همین دلیل حامیانی قوی پیدا کرده است.
اکونومیست معتقد است پیدا شدن کسی مانند زمور و افزایش محبوبیت او نشانی جدید بر ضعف احزاب سیاسی در سیاست انتخاباتی فرانسه است.
پیش از این در انتخابات منطقه‌ای و شهرستانی فرانسه که تقریبا یک سال قبل از انتخابات اصلی برگزار می‌شود حزب راست افراطی به رهبری مرین لوپن که براساس نظرسنجی‌ها شانس زیادی برای پیروزی داشت، تقریباً در سراسر فرانسه با شکست مواجه شد. به گزارش روزنامه فرانسوی لوموند، بیش از دو سوم فرانسوی‌ها در انتخابات منطقه‌ای به پای صندوق‌های رای نرفته اند. عدم مشارکت فرانسویان به رقمی بین 66.1 تا 68.6 درصد رسیده که بی سابقه بوده است.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

شناسنامه


کدخبر: ۲۵۶۷۳۸
تاریخ: ۱۴۰۰/۷/۲۵     ساعت: ۷ : ۵۴
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: بین الملل       زیرسرویس: بین الملل
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
  • ١٨ رمضان ١٤٤٥
  • Mar 28 2024