صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

سوریه دولت اردوغان را به پاکسازی نژادی و جغرافیایی متهم کرد

یک منبع مسئول در وزارت خارجه سوریه اعلام کرد که دمشق مخالف اقدامات خصمانه نظامی نیروهای ترکیه‌ای اشغالگر از چند روز قبل در مناطق و روستاها در شمال شرق سوریه است.

به گزارش العهد، یک منبع مسئول در وزارت خارجه سوریه اعلام کرد: اقداماتی که نظام ترکیه برای ایجاد "منطقه امن" در اراضی سوریه انجام می‌دهد، اقداماتی شرم‌آور است و بخشی از سیاست پاکسازی نژادی و جغرافیایی است که توسط دولت رجب طیب اردوغان در اراضی اشغالی سوریه انجام می‌شود و جنایت‌های جنگی و جنایت علیه بشریت است.

این منبع تاکید کرد که سوریه هر طرفی را که به صورت غیر قانونی در خارج از چارچوب دولت سوریه و نهادهایش فعالیت کند و برای ارائه توجیه‌ها به نظام ترکیه به منظور انجام حملات خونینش علیه سوری‌ها تلاش می‌کند، مسئول اساسی دادن سرپوش به این نظامِ فرصت طلب و فریبکار می‌داند.

وی عنوان داشت که حاکمیت، استقلال و تمامیت ارضی سوریه محل باج خواهی یا معامله توسط نظامِ تندرو ترکیه با تبانی با همپیمانش واشنگتن و برخی از کشورهای غربی نخواهد بود که برای کسب فرصت‌های سیاسی بی مایه به ضرر ملت سوریه و تمامیت ارضی کشور تلاش می‌کنند.

این منبع خاطرنشان کرد که دولت سوریه بر حق اصیل خود در قانون بین المللی برای استفاده از تمامی ابزارهای مشروع جهت رویارویی با اقدامات نظام اردوغان و مزدورانش از جمله گروه‌های تروریستی تاکید دارد و خواهان خروج تمامی نیروهای بیگانه غیرقانونی از اراضی سوریه است.

 

منبع: ایسنا

شناسنامه


کدخبر: ۲۵۸۷۴۳
تاریخ: ۱۴۰۱/۳/۱۰     ساعت: ۱۱ : ۹
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: بین الملل       زیرسرویس: بین الملل
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
  • ١٩ رمضان ١٤٤٥
  • Mar 29 2024