صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

۱۷ شهید و زخمی در حمله نیروهای گارد مرزی عربستان در صعده

منابع یمنی از حمله نیروهای گارد مرزی عربستان سعودی به صعده و شهادت و زخمی شدن ۱۷ نفر خبر دادند.

خبرگزاری یمنی «سبأ» گزارش داد که حال بیشتر زخمی‌ها وخیم است و به بیمارستان رازح در غرب استان صعده واقع در شمال یمن منتقل شدند.

شبکه المیادین نیز به نقل از یک منبع پزشکی گزارش داد که در حمله توپخانه‌ای ائتلاف سعودی به منطقه مرزی شدا در غرب استان صعده، یک نفر شهید و هفت نفر زخمی شدند.

عربستان سعودی در رأس یک ائتلاف عربی و تحت حمایت آمریکا، از ششم فروردین 1394 با ادعای تلاش برای بازگرداندن رئیس جمهور مستعفی یمن به قدرت اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، هوایی و دریایی این کشور کرد.

این تجاوز نظامی هیچ کدام از اهداف ائتلاف سعودی را محقق نکرد و فقط با کشته و زخمی شدن ده‌ها هزار یمنی، آواره شدن میلیون‌ها نفر، به بار آمدن خرابی برای زیرساخت‌های این کشور و گسترش قحطی و گرسنگی و بیماری‌های واگیردار همراه شده است.

 آتش‌بس یمن نیز که به امید پایان درگیری‌ها و پایان محاصره هفت ساله در 13 فروردین‌ماه گذشته آغاز شد، در سایه نقض‌های مکرر از سوی ائتلاف متجاوز، بار دیگر در 12 خرداد تمدید شد و همزمان دو دور مذاکرات در اردن نیز میان دولت صنعاء و دولت وابسته به ریاض به منظور بررسی مفاد آتش بس و بازگشایی مسیر شهر تعز صورت گرفت.

 

منبع: فارس

شناسنامه


کدخبر: ۲۵۸۹۱۳
تاریخ: ۱۴۰۱/۴/۲۰     ساعت: ۰ : ۴۱
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: بین الملل       زیرسرویس: بین الملل
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۸ فروردين
  • ٧ شوال ١٤٤٥
  • Apr 16 2024