صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

عمر البشیر کجاست؟

به دنبال انتشار اخبار ضد و نقیضی مبنی بر فرار رئیس جمهوری مخلوع سودان از زندان «کوبر» با آغاز درگیری‌های خشونت‌آمیز در این کشور، رویترز در خبری اعلام کرد عمر البشیر اصلا در زندان نبوده و پیش از آغاز درگیری‌ها برای درمان به یک بیمارستان نظامی منتقل شده بود.

خبرگزاری رویترز به نقل از منابع خود در این باره اعلام کرد: عمر البشیر، رئیس جمهوری مخلوع سودان پیش از آغاز درگیری‌های مسلحانه میان ارتش و نیروهای واکنش سریع این کشور به بیمارستانی نظامی منتقل شده بود.

این خبر پس از آن منتشر شده است که برخی از زندانیان زندان کوبر از جمله مقامات دولت مخلوع البشیر، به دلیل درگیری‌های سودان و وضعیت آشوب این کشور از زندان گریخته و گفته می‌شد البشیر و معاونان برجسته‌اش هم جزو آنها هستند.

از جمله گفته شده چندین مقام سابق دولت سودان که مظنون به جنایات جنگی هستند، زندان خارطوم را ترک کرده‌اند.

احمد هارون که از سوی دادگاه کیفری بین‌المللی به اتهام نسل‌کشی و جنایت علیه بشریت تحت تعقیب است در تلویزیون سودان گفت که شماری از مقامات رژیم عمر البشیر، رئیس‌جمهور سابق، توانسته‌اند از زندان خارج شوند.

البته پیشتر نیز برخی منابع مطلع غیر رسمی گفته بودند عمر البشیر در حال حاضر در یکی از بیمارستان‌های خارطوم تحت درمان و مراقبت پزشکی قرار دارد.

الجزیره نیز گزارش کرده منابعی در خانواده عمر البشیر در این باره گفته‌اند که وی درحال حاضر در بیمارستان نظامی خارطوم تحت مراقبت‌های پزشکی قرار دارد.

از بامداد 15 آوریل جاری در خارطوم پایتخت سودان و شهرهای مختلف این کشور، بین ارتش و نیروهای واکنش سریع درگیری‌های مسلحانه رخ داده و تاکنون ادامه دارد.

روز شنبه گذشته تخلیه شهروندان کشورهای خارجی از سودان که صحنه درگیری ارتش و شبه‌نظامیان موسوم به نیروهای واکنش سریع این کشور است، آغاز شد.

مقامات سازمان ملل متحد نگران برهم خوردن نظم و قانون در سودان هستند.

آژانس پناهندگان سازمان ملل هم نگران است که صدها هزار غیرنظامی سودانی به زودی سعی کنند به کشورهای همسایه فرار کنند.

 

منبع: ایسنا

شناسنامه


کدخبر: ۲۶۷۲۵۹
تاریخ: ۱۴۰۲/۲/۶     ساعت: ۱۳ : ۳۰
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: بین الملل       زیرسرویس: بین الملل
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
  • ١٩ رمضان ١٤٤٥
  • Mar 29 2024