صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

دستور رئیس قوه قضائیه برای پیگیری آلودگی هوا

رئیس قوه قضائیه گفت: هوای پاک و محیط زیست از حقوق عامه است و در برابر نقض حقوق عامه نباید سکوت کرد و اجازه داد مردم به خاطر ترک فعل برخی مسئولان و عدم اجرای قانون آسیب ببینند، دادستان کل کشور باید این موضوع را از طریق معاونت حقوق عامه پیگیری کند.

دادستانی باید به موضوع آلودگی هوا ورود کند
آیت الله رئیسی در واکنش به گزارش رئیس سازمان بازرسی و گزارش دادستان کل کشور در این زمینه تصریح کرد: هوای پاک و محیط زیست از حقوق عامه است و آلودگی هوا از معضلاتی است که کشورمان هر چند وقت یک بار در یک استان یا به صورت سراسری درگیر آن می شود.
رئیس قوه قضاییه افزود: قانون هوای پاک وظایفی را برای مسئولان و دستگاه های مختلف مشخص کرده و معلوم می شود وقتی با این معضل مواجه می شویم مسئولی کم کاری و ترک فعل کرده است که نباید نسبت به این موضوع ملاحظه کرد، چون مردم ضرر می کنند.

حجت الاسلام درویشیان، رئیس سازمان بازرسی کل کشور در این جلسه درباره آلودگی هوا در کلانشهر ها به ویژه تهران نیز اعلام کرد: قانون هوای پاک مصوب سال 96، وظایف وزارتخانه ها و دستگاه ها را در این زمینه مشخص کرده و ما 15 علت موثر در این زمینه را بررسی و ترک فعل مسئولان مربوطه در انجام قانون را احصاء و به مجلس اعلام کردیم.

 

منبع: آخرین خبر

شناسنامه


کدخبر: ۲۴۱۰۲۴
تاریخ: ۱۳۹۹/۱۰/۱۶     ساعت: ۰ : ۳۷
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: وب گردی       زیرسرویس: وب گردی
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
  • ١٠ شوال ١٤٤٥
  • Apr 19 2024