صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

تکلیف «تمساح» مرکز خرید تهران مشخص شد

رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش استان تهران بیان کرد: تمساح اوپال بعد از بحث‌هایی که پیش آمد، به مرکز اصلی نگهداری در باغ کنتیا منتقل شد.

«محمد کرمی» رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش استان تهران با اشاره به تصویری از نگهداری یک تمساح کوچک و چند خزنده در مرکز خرید اوپال در غرب تهران که در فضای مجازی منتشر شده است، بیان کرد: موضوع را بررسی کردیم و در بخشی از مرکز تجاری اوپال یکی از شرکت‌های وارد کننده گونه‌های خزر، فضایی را ایجاد کرده و چند گونه‌‌ای که داشته را در این فضا جا داده است.
وی ادمه داد: این جانداران شامل دو ایگوآنا، یک لاک پشت آفریقایی و یک تمساح کیمن است که این گروه‌ها همه وارداتی هستند و اصلاً جزو گونه‌های بومی کشور محسوب نمی‌شوند، پرورشی هستند، یعنی از طبیعت گرفته نشدند، اما زیستگاه اصلی اینها در کشور برزیل است.
کرمی افزود: از نظر بحث نگهداری مشکلی ندارند و اینها به صورت قانونی وارد کشور شدند اما در مورد انتقال و نگهداری آنها با ما مکاتبه کرده بودند تا آنها را در این مجموعه نگه دارند اما تا الان از ما پاسخی دریافت نکرده بودند و طبق آخرین خبری که داریم دیگر تمساح را در آن مرکز نگهداری نمی‌کنند و به مرکز اصلی برای نگهداری منتقل شده است.
وی در مورد خطر تمساح برای تردد افراد در مجتمع، بیان کرد: خطری ندارد و آزاد هم نیستند چون پشت شیشه‌ای محصور هستند و از طرفی اینها حیوانات خونسرد و کم تحرکی هستند و حرکت سریعی هم ندارند که غیرقابل کنترل باشد.
رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش استان تهران در پایان افزود: موضوع دیگر نمایش این حیوانات در انظار عمومی است که ما با این درخواست موافقت نکردیم، الان هم بعد از اتفافاتی که در فضای مجازی افتاد، تمساح جا به جا شده است و در مرکز اصلی که در باغ کنتیا، پشت پمپ بنزین ولنجک نگهداری می‌شود.

 

منبع: ایلنا

شناسنامه


کدخبر: ۲۴۳۲۱۳
تاریخ: ۱۳۹۹/۱۰/۲۴     ساعت: ۱۶ : ۵۴
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: وب گردی       زیرسرویس: وب گردی
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
  • ١٩ رمضان ١٤٤٥
  • Mar 29 2024