صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

تازه‌ترین ‌رنگ‌بندی کرونا در استان های کشور؛ کووید۱۹ در شمال نگران‌کننده ‌شد

براساس آمارهای منتشرشده از سوی ستاد ملی کرونا بعد از اجرای محدودیت‌های اخیر کرونایی در کشور خوشبختانه سیر نزولی ابتلا و فوت ناشی از کرونا کاهش یافته؛ اما از نیمه دی ماه این روند در استان‌های مازندران و گلستان معکوس شده است.

نزدیک به یک سال از آغاز همه‌گیری کرونا در کشور می‌گذرد و مسئولان بهداشت و درمان کشور برای جلوگیری از افزایش خسارت‌های ناشی از این بیماری سیاست‌ها و محدودیت‌های خاصی را اجرایی کردند به‌صورتی که از نیمه آذرماه گذشته محدودیت‌های تردد سختگیرانه‌ای در سراسر کشور اجرایی شد.

خوشبختانه با اجرای این محدودیت‌ها کنار اجرای طرح‌های مختلف مثل طرح شهید سلیمانی برای کمک به کادر درمانی موج سوم کرونا در سراسر کشور مهار شد و اکنون بیشتر نقاط ایران در محدوده کم‌خطرتر قرار گرفته‌اند، این درحالی است که درست زمانی که بیشتر نقاط کشور رفته رفته از تعداد آمار بیماران کاسته می‌شد یک‌باره دو استان گلستان و مازندران شاهد جهش انتشار ویروس شدند.

این تغییر ناگهانی باعث شد مسئولان کشوری و البته استانی به‌سرعت وارد عمل شوند و برای مهار همه‌گیری اقدام کنند بعد از این روند شهرستان‌های قرمزرنگ استان گلستان روند بهبود شرایط را در پیش گرفتند و اکنون در محدوده نارنجی قرار دارند اما استان مازندران  با 10 شهر قرمزرنگ کرونایی همچنان در وضعیتی نگران‌کننده قرار گرفته است.

به این ترتیب آخرین گزارش‌ رسمی از همه‌گیری کرونا در کشور نشان می‌دهد اکنون 10 شهر در وضعیت قرمز کرونایی، 23 شهر که همگی در استان‌های شمالی کشور قرار دارند از نظر رنگ‌بندی کرونا به رنگ نارنجی درآمده و 163 شهر در وضعیت زرد و نهایتاً 252 شهر هم از نظر رنگ‌بندی در محدوده رنگ آبی تقسیم‌بندی شده‌اند.

نکته قابل توجه این است که شهرستان‌های قرمزرنگ کشور به‌ترتیب در استان مازندران و شامل آمل، بابل، تنکابن، جویبار، رامسر، ساری، سوادکوه، فریدونکنار، قائم‌شهر و نکا تعیین شده‌اند و تردد برای پلاک‌های غیربومی در این مناطق ممنوع است.

براساس محدودیت‌های تعیین‌شده تردد برای عبور و مرور پلاک‌های غیربومی در مناطق نارنجی‌رنگ ممنوع است و جریمه 500هزار تومانی برای رانندگان متخلف تعیین شده است و تردد وسایل نقلیه با پلاک غیربومی در مناطق قرمزرنگ نیز همچنان ممنوع و جریمه یک‌میلیون تومانی برای رانندگان متخلف درنظر گرفته شده است.

 

 

 

منبع: تسنیم

شناسنامه


کدخبر: ۲۴۵۲۷۴
تاریخ: ۱۳۹۹/۱۰/۲۸     ساعت: ۱۰ : ۱۹
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: وب گردی       زیرسرویس: وب گردی
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
  • ١٩ رمضان ١٤٤٥
  • Mar 29 2024