کد خبر :229575
زن بیمار قربانی حمله باج‌افزاری به بیمارستان شد
یک بیمار زن در طی حمله باج افزاری به بیمارستان دانشگاه «دوسلدورف» آلمان جان خود را از دست داد که احتمالا به اولین قربانی چنین حملاتی به بیمارستان‌ها تبدیل می‌شود.

در پی این حمله، بیمارستان نتواست بیماران با وضعیت اضطراری را پذیرش کند و این بیمار راهی بیمارستان دیگری با فاصله 32 کیلومتر شد. طبق گزارش منتشر شده، این بیمارستان هدف حمله باج افزاری نبوده است. پس از اینکه مقامات به مهاجمان اعلام کردند که این حمله یک بیمارستان را تعطیل کرده، حمله متوقف شد.

مراکز درمانی یکی از بزرگترین اهداف حملات سایبری محسوب می‌شوند و متخصصان امنیتی سایبری نیز در طی چندین سال گذشته به عدم آمادگی بیمارستان‌ها اشاره کرده و در این زمینه به مقامات هشدار داده‌اند. مراکز درمانی وابستگی زیادی به دستگاه‌ها مانند تجهیزات رادیولوژی دارند که اغلب به اینترنت متصل شده‌اند و بدون آن‌ها نمی‌توان بیماران را درمان کرد.

یکی از کارشناسان امنیت سایبری، «بو وودز» در گذشته اعلام کرده بود: «اگر سیستم‌ها از طریق اینترنت به وسیله یک حمله یا حادثه دچار مشکل شوند، تاثیر زیادی روی مراقبت از بیماران خواهد داشت.»

حملاتی که اطلاعات کاربران را هدف قرار می‌گیرد و به صورت مستقیم روی دستگاه‌های پزشکی تاثیر نمی‌گذارند نیز می‌توانند برای بیماران دردساز شوند. پژوهشی در گذشته نشان داده که میزان مرگ و میر ناشی از مشکلات قلبی در یک بیمارستان چندین سال پس از نفوذ به اطلاعات بیماران افزایش پیدا کرده که دلیل آن تمرکز بیمارستان روی بروزرسانی نرم افزاری یا پاسخگویی به حملات بوده که در نحوه کار پزشکان تاثیر گذاشته است.

حملات سایبری بزرگ مانند حمله «WannaCry» در سال 2017 باعث قطعی بسیاری از سیستم‌های بیمارستانی شد که البته در طی این حمله، هیچ بیماری جان خود را از دست نداد، با این حال از تاثیرگذاری بالای این حملات خبر ‌داد.

در حال حاضر مقامات آلمان در حال بررسی مرگ این بیمار هستند. در صورتی که انتقال این فرد به بیمارستان دیگری باعث مرگ وی شده باشد، پلیس احتمالا با این حمله باج افزاری مشابه با قتل برخورد خواهد کرد.

 

منبع: دیجیاتو