کد خبر :235702
هوش مصنوعی جدید گوگل نقاشی‌های ساده را به هیولا تبدیل می‌کند
محققان گوگل موفق به توسعه ابزاری قدرتمند مبتنی بر هوش مصنوعی شده‌اند که می‌‌تواند نقاشی‌های ساده طراحی شده در برنامه‌ای مثل «پینت» به هیولاهای عجیبی تبدیل کند. این ابزار به خوبی قدرت بالای هوش مصنوعی را به نمایش می‌گذارد.
ابزار قدرتمند هوش مصنوعی گوگل، «Chimera Painter» نام دارد و با کمک فناوری مبتنی بر یادگیری ماشینی می‌تواند تصاویری طراحی شده کاربران را به راحتی به هیولا تبدیل کند.

«انویدیا» قبلا از این قابلیت مبتنی بر هوش مصنوعی برای طراحی مناظر استفاده کرده بود. «MIT» و «IBM» نیز از آن در طراحی ساختمان کمک گرفته بودند و حالا نوبت به گوگل رسیده تا با کمک این قابلیت هیولا بسازد.

تیم فنی Chimera Painter انگیزه اصلی خود را برای توسعه چنین ابزاری توضیح داده‌اند. آنها در تلاش هستند تا از ابزارهایی مانند paintbrush بتوانند به عنوان دستیاری هوشمند استفاده کنند. ابزار جدید هوش مصنوعی، نمونه اولیه ایده توسعه یافته توسط محققان گوگل است و انتظار می‌رود در آینده نزدیک بتواند مدت زمان طراحی آثار هنری با کیفیت بالا را کاهش دهد.
محققان گوگل در تلاش هستند تا با کمک هوش مصنوعی، چالش خلق آثار هنری را به بازی ساده تبدیل کنند و در سریع‌ترین زمان ممکن بتواند طرح‌های ساده را به هیولاهایی که نیاز به طراحی زیادی دارند، تبدیل کنند.
محققان برای انجام این کار از بیش از 10 هزار نمونه هیولا کمک گرفته‌اند تا بتوانند در طراحی هیولا با استفاده از هوش مصنوعی به چنین موفقیتی دست پیدا کنند.

هر تصویری که کشیده می‌شود، ابتدا به بخش‌های مختلفی اعم از پنجه، پوزه، پاها و سایر قسمت‌ها تقسیم می‌شود. ابزار مبتنی بر هوش مصنوعی سپس می‌تواند هیولای مورد نظر را طراحی کند. اگر کاربر می‌خواست همین طرح را خودش بکشد، انجام چنین کاری بسیار وقت‌گیر بود.
ساندار پیچای مدیرعامل گوگل نیز معتقد است که هوش مصنوعی کاربردی بسیار گسترده حتی عمیق‌تر از آتش و الکتریسیته خواهد  داشت.

 

منبع: دیجیاتو