کد خبر :249169
نصب تجهیزات آزمایشی مرکز پایش شبکه ملی اطلاعات تمام شد
مجری پروژه ملی «مشاوره و نظارت بر پیاده‌سازی مرکز رصد و پایش شبکه ملی اطلاعات» گفت: مراحل نصب و راه‌اندازی تجهیزات پایلوت این سامانه به اتمام رسید.

مهندس حسین پور مجری پروژه ملی «مشاوره و نظارت بر پیاده‌سازی مرکز رصد و پایش شبکه ملی اطلاعات» گفت: به عنوان بازوی مشاور و تیم نظارتی در پروژه ملی «ایجاد مرکز رصد و پایش شبکه ملی اطلاعات» نقش کلیدی دارد.

وی با بیان اینکه این پروژه در راستای تحقق اهداف و مأموریت‌های شبکه ملی اطلاعات کشور و توسعه توانمندی‌های زیرساختی این شبکه در بخش ارتباطات و اطلاعات در حال انجام است، ادامه داد: پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات در این زمینه به عنوان بازوی مشاور و تیم نظارتی از مراحل آغازین این فعالیت، نقش کلیدی را در هدایت و راهبری پروژه، در دو مرحله طراحی و پیاده‌سازی، در تعامل با سازمان فناوری اطلاعات، ایفا کرده است.

حسین پور در خصوص دستاوردهای مهم این پروژه گفت: پروژه مذکور با بهره‌گیری از توانمندی‌ها و تخصص پژوهشگران داخلی و با هدایت سازمان فناوری اطلاعات، در دو بخش دولتی و خصوصی از مهمترین پروژه‌های ملی کشور بوده و رهگیری و پایش مؤثر کلیه اطلاعات مربوط به تبادل داده‌های ترافیکی زیرساخت‌های ارتباطی و اطلاعاتی و ارزیابی عملکرد کیفی شبکه در ارائه خدمات کاربردی و محتوایی فراهم‌شده در بستر این شبکه، از دستاوردهای مهم ایجاد مرکز رصد و پایش است که قطعاً تأثیر شگرفی در صنعت ارتباطات اینترنتی داخل کشور و تبادلات داده‌ای و کسب و کارهای داده‌محور خواهد گذاشت.

وی ادامه داد: مراحل امکان‌سنجی، مطالعات اجرایی، تأمین، نصب و راه‌اندازی تجهیزات پایلوت سامانه رصد و پایش شبکه ملی اطلاعات به اتمام رسیده است.

حسین پور گفت: در حال حاضر، تیم اجرایی در قالب برنامه‌ای دوساله، در حال نهایی‌سازی طرح معماری و پیاده‌سازی مرکز رصد و پایش بوده و از سامانه پایلوت برای تعریف و انجام سناریوهای آزمون به منظور توسعه و ارتقا سامانه به یک مرکز رصد و پایش شبکه ملی اطلاعات بهره‌برداری می‌کند.

 

منبع: مهر