صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
محله خبر
موفقیت و کارآفرینی
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

رشد ۶۰ درصدی صادرات لوزام یدکی خودرو و موتورسیکلت در سال ۹۷

مدیرکل دفتر توسعه صادرات محصولات صنعتی و معدنی سازمان توسعه تجارت از رشد ۶۰ درصدی صادرات لوازم یدکی خودرو و موتورسیکلت در سال گذشته و ثبت صادرات ۱۳۰ میلیون دلاری در این بخش خبر داد.

 مسعود کمالی اردکانی با اعلام این خبر اظهار داشت: صادرات کالاهای صنعتی و معدنی (بغیر از میعانات گازی) طی 11 ماهه سال گذشته به رقمی بالغ بر 28.2 میلیارد دلار رسیده است.

وی افزود: در مدت مذکور در گروه محصولات پتروشیمیایی، محصولات پتروشیمی با 13.2 میلیارد دلار و 14 درصد رشد، محصولات پایه نفتی شامل قیر و روغن‌های صنعتی با حدود 2.2 میلیارد دلار و 12 درصد رشد و محصولات عمده پلیمری نیز با حدود 1.5میلیارد دلار صادرات، 3درصد رشد را نسبت به مدت مشابه سال 96 تجربه کرده اند.

کمالی اردکانی در خصوص صادرات کالاهای گروه معدن گفت: مواد معدنی و صنایع فلزی شامل سنگ آهن، فولاد، فلزات رنگین و لوله و پروفیل 5.7 میلیارد دلار صادرات داشته است. همچنین صادرات صنایع غیر فلزی شامل سیمان، کاشی، سنگ‌های تزئینی و دیگر اقلام این گروه نیز با 1.7 میلیارد دلار صادرات، رشد یک درصدی را نسبت به سال 96 نشان می‌دهند.

مدیر کل دفتر توسعه صادرات محصولات صنعتی و معدنی، ضمن اشاره به رشد صادرات برخی از اقلام مهم صنعتی اظهار داشت: صادرات لوازم خانگی انرژی بر و غیر انرژی بر به ارزش 440 میلیون دلار با 17 درصد رشد همراه بوده است، محصولات نساجی و پوشاک با 2 درصد رشد به رقمی حدود 420 میلیون دلار رسیده و همچنین صادرات فرش ماشینی و موکت با 14 درصد رشد به رقمی بالغ بر 390 میلون دلار رسیده است. همچنین در مدت یاد شده صادرات قطعات و لوازم یدکی انواع خودرو، موتورسیکلت و قطعات جمعاً 130 میلیون دلار با 60 درصد رشد، سیم و کابل با 216 میلیون دلار و 30 درصد رشد، تراکتور، کمباین، ماشین آلات کشاورزی و صنایع غذایی و شیرآلات صنعتی و ماشین ابزار مجموعاً 176 میلیون دلا ر و 26 درصد رشد همراه بوده است.

وی خاطرنشان کرد: در حالیکه میزان کل صادرات 11 ماهه سال 97 (بدون احتساب میعانات گازی) در مقایسه با مدت مشابه سال قبل رشد حدود 6 درصدی را نشان می دهد، صادرات محصولات صنعتی و معدنی (بدون احتساب میعانات گازی) رشد نزدیک به 8 درصدی داشته است.

گفتنی است، بازارهای اصلی محصولات صنعتی و معدنی عمدتاً کشورهای همسایه و عمدتاً کشورهای عراق، افغانستان، پاکستان، ترکمنستان، آذربایجان، ترکیه و همچنین سایر کشورها از جمله هند، چین، اندونزی، سوریه و ازبکستان است.

 

منبع: خبرگزاری تسنیم به نقل از سازمان توسعه تجارت ایران،

شناسنامه


کدخبر: ۱۹۷۵۶۹
تاریخ: ۱۳۹۸/۱/۱۸     ساعت: ۱۳ : ۱۲
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: اخبار اقتصادی       زیرسرویس: اخبار اقتصادی
انتشار:
ارسال نظر


نام :*
ایمیل:
نظر :*
ارسال
نظرات


کلیه حقوق مادی و معنوی این پایگاه خبری متعلق به سرزمین ارتباطات میباشد.
  • ۱۳۹۸ سه شنبه ۳ ارديبهشت
  • ١٧ شعبان ١٤٤٠
  • Apr 23 2019