صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

تذکر ۳ نماینده درباره بیانیه مشترک ایران و آژانس

نمایندگان مجلس شورای اسلامی درباره بیانیه مشترک ایران و انرژی اتمی تذکراتی را مطرح کردند.

احمد دنیامالی، نماینده بندرانزلی در نشست علنی نوبت عصر دیروز (دوشنبه، 4 اسفند) قوه مقننه و  در تذکر شفاهی خود در خصوص مصوبه مجلس در مورد اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران و بیانیه اخیر سازمان انرژی اتمی و مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: یک کلام، مجلس از قانون مصوب خود ذره‌ای عقب نخواهد نشست و دولت هم باید به قانون تمکین کند.
وی تصریح کرد: آمریکایی‌ها در قبل از انقلاب و بعد از انقلاب خباثت خود را هر روز علیه این مردم به کار گرفته‌اند. غربی‌ها اعم از آمریکایی‌ها، فرانسه و انگلیس مسئول خون 240 هزار شهید انقلاب، دفاع مقدس و ترورهای ناجوانمردانه هستند.
نماینده مردم بندرانزلی در مجلس افزود: همه اقدامات و تحریم‌های ظالمانه آمریکایی‌ها به خاطر این است که اسرائیلی‌ها به جنایت‌های خود علیه ملت‌های مسلمان ادامه دهند.
دنیامالی اظهار داشت: باید به آرامش و به دور از احساسات پیگیر مطالبات مردم باشیم؛ متأسفانه با وجود اینکه غربی‌ها هر کاری را علیه مردم انجام می‌دهند بعضی از سیاستمداران همچنان اصرار بر اعتماد به اتحادیه اروپا و آمریکایی‌ها دارند.
این نماینده مردم در مجلس یازدهم گفت: غربی‌ها صادق نیستند ولی اگر ادعای صداقت دارند بدون قید و شرط تحریم‌ها را لغو کنند و بنا به فرمایش رهبر انقلاب راستی‌آزمایی و سپس اقدام خواهیم کرد.

همچنین غلامرضا شریعتی نماینده بهشهر در مجلس طی تذکری خطاب به رئیس جمهور اظهار داشت: بیانیه اخیر سازمان انرژی اتمی دهن کجی آشکار به ملت و مجلس بود، چرا که مجلس با تصویب قانون لغو تحریم ها به دنبال احقاق حقوق از دست رفته ملت و تامین منافع کشور بوده است و اقدام اخیر سازمان انرژی اتمی این قانون را زیر سوال می برد.
وی تصریح کرد: ما، رئیس قوه قضائیه را به عنوان مظهر برخورد با قانون شکنان می شناسیم و به ایشان متذکر می شویم که به عنوان مدعی العموم به موضوع ورود کرده و با ناقضان قانون برخورد نماید.
نماینده مردم بهشهر و نکا و گلوگاه در مجلس در تذکر دیگری خطاب به رئیس سازمان محیط زیست خواستار توجه وی به معضلات زیست محیطی جزیره میانکاله شد و گفت: این منطقه در معرض نابودی است و پرندگان و پوشش گیاهی آن روز به روز با آسیب های جدی تری مواجه می شوند.

به گزارش تسنیم، محمود احمدی بیغش نماینده شازند در مجلس در تذکر شفاهی، گفت: تذکر من طبق اصل 84 است.ضمن قدردانی از نمایندگان مجلس که تقریبا همه به اتفاق، مصوبه صبح را امضا کردند و نشان دادند که با هیچ کسی حتی شخص اول اجرایی مملکت تعارف ندارند، هرکسی بخواهد از قانون تخطی کند و به مردم ایران دهن کجی کند قطعا باید با آن برخورد کرد.
وی افزود: عنایت داشته باشید که از ابتدای کار مجلس، ما مجلسی ها ضمن اینکه باید تعامل و برادری خود را با دولت حفظ می کردیم اقتدار خود را نیز باید حفظ کنیم.
نماینده مردم شازند در مجلس با اشاره به امضای بیش از 200 نفر از نمایندگان برای سوال از رئیس جمهور، مطرح کرد: امضای این 200 نفر کجا گم شده است، باید می دانستیم که این دولت می پندارند که مجلس اراده ای برای برخورد با قانون شکنی ها ندارد.
احمدی بیغش افزود: درست است که امروز شکایت دولت را به قوه قضائیه برده اید اما نفس عمل دولت در این کار غلط که مجددا به عزت مردم خیانت کرده است بدتر از اصل کار است. اعتقاد دارم که مجلس به دلیل این دهن کجی که رئیس جمهوری به مردم ایران کرده است حتما باید تا انتهای کار این موضوع را دنبال کند و رئیس جمهور، وزیر خارجه و رئیس سازمان انرژی اتمی به باید محکمه کشیده شوند. مردم ایران صدها هزار شهید تقدیم این انقلاب کرده اند نه برای اینکه عده ای واداده به خیال خام خودشان عزت مردم را بفروشند.

 

منبع: مهر

شناسنامه


کدخبر: ۲۴۶۸۹۲
تاریخ: ۱۳۹۹/۱۲/۵     ساعت: ۹ : ۵۱
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: سیاسی       زیرسرویس: سیاسی
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
  • ١٠ شوال ١٤٤٥
  • Apr 19 2024