صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

ابطحی: بانوان محجبه در موضوع گشت ارشاد بیشترین رنج را می‌برند

یک عضو مجمع روحانیون مبارز درباره گشت ارشاد گفت: به عنوان کسی که لباس دین بر تن دارد می گویم، حس می کنم همه این رفتارها و بگیروببندها و اجبارها، ضربه اولیه و مستقیم خود را به دیندارها می زند.

محمدعلی ابطحی، عضو مجمع روحانیون مبارز و فعال سیاسی اصلاح طلب، در رابطه با جنجال های اخیری که درمورد گشت ارشاد در جامعه و در میان افکار عمومی ایجاد شده، گفت: به عنوان کسی که لباس دین بر تن دارد می گویم، حس می کنم همه این رفتارها و بگیروببندها و اجبارها، ضربه اولیه و مستقیم خود را به دیندارها می زند. چون حاکمیت به نام دین است در برخورد هایی که حکومت پشت آن قرار می گیرد چنین تصور خواهد شد که دین هم این نظر را دارد. یکی از دوران های سخت آسیب پذیری دین را در این دوران شاهد هستیم که عده ای نیات سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و نفوذی خود را به نام دین در جامعه مطرح می کنند.
او افزود: در طرح اجبار به حجاب و در نوع برخوردی که گشت ارشاد دارد، شاید بیشترین رنج نصیب خانم های محجبه می شود. چون این طیف عموما راضی نیستند که بین هم جنسان و هم نوعان خود بگیر و ببندی باشد و از اینکه با حجاب، مثل مامور گشت ارشاد تصور شود، ناراضی هستند این مساله به بنیاد اداره جامعه در همه زمینه ها ضربه می زند. اگر این رفتارها بخاطر این بودجه ها باشد شاید به نفع اسلام و انقلاب باشد که بودجه هایشان قطع شود تا هیچ کاری نکنند و چنین آسیبی را به دین داری نزنند.
ابطحی خاطرنشان کرد: از منظر دیگر به عنوان یک شهروند وقتی می بینیم مادری در مقابل وَن انتظامی داد می زند که بچه من مریض است و او را نبرید ضجه های این مادر بند بند وجود همه خانواده ها را به درد می آورد. در نهایت من عقیده دارم اگر کسی برای اسلام، انقلاب و ایران دل می سوزاند باید دست به کار شود و جلوی این تندروی های خشن را بگیرد. ضمن اینکه کمپین «من محجبه ام ولی با گشت ارشاد مخالفم» نشان داد که جریان دیندار و مذهبی با این روند مخالفت دارد.
او با بیان اینکه تندروی هیچ گاه جواب نمی دهد، گفت: اما افراطیون مذهبی که با رشد آسیب های افراطی گری در جامعه مشکلی ندارند همچنان بر موضع خود هستند و امام جمعه هایی اعلام کردند که چرا با حجاب اجباری مخالف هستید و... طیف دیگری از جریانات تند و ضد انقلابی که هیچ وقت نخواستند هیچ چیزی اصلاح شود و تنها می خواهند به حیات خود ادامه بدهند هیچ چیزی در ایران اصلاح نشود، حجاب بی حجاب رضا شاهی را مطرح کردند. امروز در کشور ما برای خواسته های این دو گروه ظرفیتی وجود ندارد. نه حجاب بی حجاب رضا شاهی در این کشور انجام می شود و نه اجبار به حجاب می تواند موجب رشد دین داری در جامعه ما شود.
این چهره سیاسی اصلاح طلب یادآور شد: حرف من این است که آقای رییسی خود گفته اند که گشت ارشاد مدیران داشته باشیم. قرار بود گشت مدیریتی باشد و این نکته بسیار مهمتر بود و باید دنبال شود. این گشت ارشادها امروز روان جامعه را به هم ریخته است. باید گشت ارشادی با الگوی جدید ایجاد شود، باید با وحدت نظر و هم خوانی سه قوه توان برگزاری یک کنسرت در اهواز وجود داشته باشد. اگر این مشکلات در زمان آقای روحانی و اقای خاتمی پیش می آمد بیشتر گفته می‌شد، گروه قدرتمندی در کشور وجود دارد که می خواهد مانع از موفقیت دولت شود اما امروز این مسائل نشان از عدم موفقیت دولت نیست و نشان از هرج و مرج در درون حاکمیت است که همه قوا یک دست شده اند اما باز هم فضاهای غیر قانونی، در حال شکل گیری است.
او در پایان گفت: توصیه من به رییس جمهور محترم این است که تلاش کنند مسائل غیر اولویت دار در اولویت های جامعه قرار نگیرد و مباحث اقتصادی و نیاز های اقتصادی که واقعا برای مردم دشواری ایجاد کرده و شاید یک سر آن در ارتباطات خارجی و حل مشکلات برجام باشد بیشتر مورد توجه قرار بگیرد و این فضا سازی های انحرافی سازمان یافته نباشد و ذهن جامعه از نیازهای اولیه دور نماند.

منبع: منیبان

شناسنامه


کدخبر: ۲۵۹۹۸۷
تاریخ: ۱۴۰۱/۵/۴     ساعت: ۵ : ۴۰
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: سیاسی       زیرسرویس: سیاسی
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
  • ١٩ رمضان ١٤٤٥
  • Mar 29 2024