صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

هزینه اجاره هتل برای بازگشایی کنسولگری عربستان چقدر است؟

رئیس جامعه حرفه‌ای هتلداران خراسان رضوی گفت: هیات عربستانی برای بازگشایی کنسولگری به دنبال یک هتل کامل نبود و فقط حدود ۳۰ اتاق اقامتی و ۱۰ اتاق اداری لازم دارد.

محمود مادرشاهیان اظهار کرد: هیات عربستانی از 5 هتل پنج ستاره شامل هتل همای یک و 2، پارک حیات، پردیسان و میثاق بازدید و تصاویری تهیه کرد تا پس از بررسی برای انعقاد قرارداد به این شهر بیایند.
وی افزود: بر اساس برنامه اعلام شده، هیات عربستانی دو یا سه هفته دیگر برای انعقاد قرارداد به مشهد می آید تا برای بازگشایی کنسولگری اقدام کند.
مادرشاهیان درباره علت حساسیت انتخاب هتل به عنوان کنسولگری برای هیات عربستانی گفت: در انتخاب هتل برای بازگشایی کنسولگری، مقامات و مسئولان امنیتی ایران و عربستان، شرایط خود را دارند. پس از بررسی هیات عربستانی لازم است مقامات دو کشور، هتل انتخابی را تایید کنند تا قرارداد آن بسته شود.

وی درباره هزینه اجاره هتل های پنج ستاره برای مقامات عربستانی گفت: در سال  1402 هیچ گونه افزایش قیمتی برای نرخ هتل ها نداشتیم. ما اکنون با توجه به تعداد ستاره های هتل ها نرخ نمی دهیم و هر هتلی با توجه با خدماتش هزینه مشخصی دارد. بنابراین هتلی که هیات عربستانی انتخاب می کند بسته به نوع خدماتش هزینه دارد.
مادرشاهیان ادامه داد: هیات عربستانی یک هتل کامل را نمی خواهد و فقط حدود 30 اتاق اقامتی و 10  اتاق اداری لازم دارد و مقامات این کشور با توجه به تعداد اتاق درخواستی و میزان خدمات هتل ها هزینه می پردازند. البته با توجه به این که هیات عربستانی بخشی از یک هتل را برای شش ماه تا یک سال اجاره می کند تخفیف خوبی دریافت می کند.
دبیر اتحادیه هتل داران خراسان رضوی ادامه داد: واحدهای اقامتی در کشورمان باید با پول ملی کار می کنند و حتی برای مسافران خارجی هم باید ریال کشورمان را دریافت کنند. هیات عربستانی هم با توجه به شرایط امنیتی یک طبقه کامل از هتل و یک آسانسور اختصاصی و... را در اختیار می گیرد و هزینه آن را با پول ملی کشورمان می پردازد. ما البته به وزارت میراث فرهنگی درخواست داده ایم که برای هتل های میزبان مسافران خارجی نرخ های دلاری مشخصی بگذارند تا آن ها دردسری نداشته باشند.

 

منبع: فارس

شناسنامه


کدخبر: ۲۶۷۲۷۶
تاریخ: ۱۴۰۲/۲/۶     ساعت: ۱۳ : ۲۶
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: سیاسی       زیرسرویس: سیاسی
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
  • ١٩ رمضان ١٤٤٥
  • Mar 29 2024