صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

موز کیلویی ۱۰ هزار تومان ارزان شد

عضو هیات مدیره اتحادیه بارفروشان از کاهش قیمت موز خبر داد و گفت: با واردات گسترده موز از هند قیمت هر کیلو موز ۱۰ هزار تومان ارزان شد. در دو هفته گذشته قیمت موز در میادین مرکزی کیلویی ۳۸ هزار تومان بود که حالا قیمت این میوه به ۲۸ هزار تومان رسیده است.

قیمت موز ظرف یک ماه گذشته به کیلویی تا 40 هزار تومان رسید. علت گرانی این میوه بسته بودن ثبت سفارش واردات و نوسان قیمت دلار اعلام شده بود و حالا به گفته فعالان بازار با گسترش واردات و کاهش قیمت دلار، قیمت موز هم ارزان شد.

به گفته عضو هیات مدیره اتحادیه بارفروشان، کسانی که حواله واردات موز داشتند با واردات این کالا از هند نیاز بازار را تامین کردند. از این‌رو قیمت موز شکسته شد. اکنون قیمت موز کیلویی 28 هزار تا 30 هزار تومان است.

اکبر یاوری معتقد است: قیمت موز در بالاشهر و پایین شهر تهران متفاوت است؛ قیمت موز در بالاشهر گران‌تر است، چرا که در بالاشهر قیمت اجازه مغازه بر روی قیمت کالاها اضافه می‌شود و قیمت را برای مصرف‌کننده بالا می‌برد. البته نوسان قیمت دلار نیز بر روند قیمت میوه‌های وارداتی بی‌تاثیر نیست.

او اظهار کرد: موز، زنجبیل، انبه، آناناس و نارگیل میوه‌های وارداتی هستند. بنابراین نوسان قیمت دلار بر این کالاها تاثیر بسزایی دارد.

یاوری به قیمت زنجبیل هم اشاره می‌کند و به تجارت‌نیوز می‌گوید: قیمت زنجبیل در میادین اصلی تره‌بار کیلویی 160 هزار تومان است که با احتساب سود 35 درصدی قیمت این کالاهای وارداتی در بازار بیشتر هم می‌شود.

 

منبع: تجارت نیوز

شناسنامه


کدخبر: ۲۴۳۲۱۲
تاریخ: ۱۳۹۹/۱۰/۲۴     ساعت: ۱۶ : ۵۵
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: اقتصادی       زیرسرویس: اقتصادی
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
  • ١٨ رمضان ١٤٤٥
  • Mar 28 2024