صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

چارلی دیویسون؛ مادر بوکسوری که مدال می‌خواهد

چارلی دیویسون انگلیسی، مادر سه فرزند، یکی از امیدهای مدال بوکس در المپیک توکیو است.

مورد چارلی دیویسون در بوکس یک مورد بسیار جالب است. این بوکسور زن انگلیسی یکی از اعضای تیم بوکس کشورش در رقابت های المپیک است، در حالی که با داشتن سه فرزند، کمتر کسی تصور می کرد او بتواند سهمیه را کسب کند.
دیویسون سال 2012 بود که بوکس آماتور را کنار گذاشت تا تشکیل خانواده دهد. او دو سال پیش و با داشتن سه فرزند بار دیگر به بوکس برگشت و اکنون در توکیو حضور دارد. دیویسون در دسته 51 کیلو نخستین بازی خود را 5-0 از بوکسور مراکشی برد.
او در مصاحبه با گاردین گفت:« مادر بوکسور؟ از این لقب نه تنها ناراحت نمی شوم که هیجان زده ام نیز می کند. خوشحالم مرا اینگونه می شناسند. چیزی که به من بیشترین انگیزه را می دهد، سه فرزندم و سپس بوکس است. مردم پس از اینکه سهمیه را گرفتم، به من تبریک گفتند و خیلی ها باورشان نمی شد با داشتن سه فرزند بتوانم به بوکس برگردم. همیشه قبل از ورود به رینگ، به فرزندانم فکر می کنم.»
دیویسون سال 2019 باید به میزبان زیادی از وزن خود را کم می کرد تا بتواند به فرم 7 سال قبل تر خود برگردد و این کار را با ممارست زیاد به سرانجام رساند. او با قهرمانی در رقابت های ملی بود که توانست سهمیه المپیک را به دست بیاورد.
دیویسون در ادامه گفت:« می خواهم روز به روز بهتر بشوم و نشان دهم که مادر بودن در تضاد با ورزش قهرمانی نیست. اینطور نیست که داشتن سه فرزند هم سد راه شما باشد. حضور در المپیک موفقیتی برای خودم و خانواده ام بود. اگر در نهایت بتوانم مدال بگیرم، زندگی خودم و فرزندانم برای همیشه تغییر خواهد کرد و امیدوارم به این هدف برسم.»
دیویسون از هشت سالگی قصد ورود به بوکس را داشت ولی مانعش شدند:« در باشگاه محله مان قصد شروع بوکس را داشتم در حالی که 8 ساله بودم. با پدرم برای ثبت نام رفتیم ولی قبولم نکردند و گفتند سنم خیلی پایین است. خیلی برایم عجیب بود ولی پدرم بسیار فشار آورد و گفت که این بچه عاشق بوکس است تا اینکه یک سال بعد توانستم وارد باشگاه شوم.»

 


منبع: ورزش 3

شناسنامه


کدخبر: ۲۵۴۹۹۸
تاریخ: ۱۴۰۰/۵/۴     ساعت: ۲۰ : ۲۰
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: ورزشی       زیرسرویس: ورزشی
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ پنج شنبه ۳۰ فروردين
  • ٩ شوال ١٤٤٥
  • Apr 18 2024