صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

برچسب آمریکا به یک سازمان چینی

ایالات متحده شاخه آمریکایی یک سازمان تحت کنترل دولت چین را 'نهاد خارجی' دانست و از توافقی برای ارتقای همکاری محلی میان این کشورها خارج شد

به گزارش رویترز، اقداماتی که مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد، تازه ترین تحرکات برای محدود کردن فعالیت چینی ها در ایالات متحده در آستانه انتخابات سوم نوامبر است. دونالد ترامپ، رویکرد سختگیری علیه چین را محور اصلی سیاست خارجی خود قرار داده است.
براساس بیانیه پامپئو، این سازمان تحت عنوان "انجمن ملی اتحاد مسالمت‌آمیز چین" (NACPU) از سوی جبهه متحد اداره مشاغل چین کنترل می شود که یک نهاد حزب کمونیست چین است که مسوولیت اشاعه نفوذ و تبلیغات خارجی را بر عهده دارد.
در این بیانیه آمده است: هدف از این اقدام تاباندن نوری به این سازمان و روشن کردن این مطلب است که پیام های آنها از جانب پکن است.
براساس این بیانیه، ایالات متحده همچنین از یادداشت تفاهم سال 2011 میان دولت های آمریکا و چین به منظور ایجاد یک "انجمن فرمانداران آمریکا – چین به منظور ارتقای همکاری تابع ملی" خارج شد. 
وزیر خارجه آمریکا گفت، از زمان امضای این یادداشت تفاهم، "انجمن دوستی با کشورهای خارجی خلق چین" (CPAFFC) در تلاش برای "نفوذ مستقیم و بدخواهانه" میان رهبران ایالتی و محلی آمریکا برای ارتقای دستورکار جهانی چین بوده است. براساس این بیانیه، اقدامات این انجمن دوستی هدف اصلی انجمن فرمانداران را تضعیف کرده است.
هفته گذشته پامپئو گفت، وزارت خارجه آمریکا عملیات های شش شرکت رسانه ای دیگر مستقر در چین را به عنوان نهاد خارجی در نظر می گیرد. به گفته او، هدف از این اقدام عقب راندن پروپاگاندای کمونیستی است.
چین تاکید کرده است که تلافی می کند و وزارت خارجه آن دوشنبه گفت به شش رسانه آمریکایی دستور داده است تا ظرف هفت روز درباره فعالیت های خودشان در این کشور گزارش بدهند.

 

منبع: ایسنا

شناسنامه


کدخبر: ۲۳۳۱۷۷
تاریخ: ۱۳۹۹/۸/۹     ساعت: ۰ : ۲۴
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: بین الملل       زیرسرویس: بین الملل
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
  • ١٩ رمضان ١٤٤٥
  • Mar 29 2024