صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

کرونا در کمین مردان مجرد!

از همان روزهای نخست شیوع بیماری کرونا، محققان اعلام کردند که مردان چند برابر زنان در معرض ابتلا به این ویروس قرار دارند و یافته های اخیر در تأکید این مسئله، اعلام کرده اند که مردان مجرد در مقایسه با مردان متأهل بیشتر در خطر ابتلا به کووید- ۱۹ هستند.

مرد بودن، درآمد پایین، سطح تحصیلات پایین، مجرد بودن و تولد در کشورهای کم درآمد یا درآمد متوسط جزء عواملی هستند که با افزایش خطر مرگ و میر ناشی کرونا مرتبط اند. محققان دانشگاه استکهلم سوئد معتقدند که اثرات مستقل مختلفی از عوامل پرخطر جداگانه ای وجود دارند که تمام آنها با افزایش خطر مرگ بر اثر کرونا مرتبط هستند.

محققان، مطالعات خود را روی افراد 20 سال به بالای سوئدی انجام داده اند. آنها به این نتیجه رسیدند آن دسته از افرادی که در خارج از سوئد متولد شده اند، در مقایسه با افرادی که در داخل کشور به دنیا آمده اند بیشتر در معرض کرونا قرار می گیرند. این نتیجه با بررسی میزان درآمد و سطح آموزش به دست آمده است.

تحقیقات نشان می دهد احتمال مرگ ناشی از کووید- 19 در مردی که دارای درآمد و سطح آموزش پایین باشد، تا حد زیادی بالاست. از این جنبه اگر بخواهیم نگاه کنیم، این الگو با الگوی مرگ و میر ناشی از بیماری های دیگر هم همخوانی دارد. طبق این بررسی ها، خطر مرگ ناشی از کرونا در مردان دو برابر زنان است.

مردان و زنان مجرد شامل افرادی که هرگز ازدواج نکرده اند، زنان و مردان مطلقه بین 5/1 تا 2 برابر بیشتر از مردان و زنان متأهل در معرض خطر مرگ و میر ناشی از ابتلا به کووید- 19 قرار دارند. اما در این میان، محققان معتقدند که شانس مرگ مردان مجرد به مراتب بالاتر است که دلیل اصلی آن عوامل زیستی و سبک زندگی آنها را شامل می شود.

این واقعیت که افرادی که تحصیلات کم یا درآمد پایینی دارند، بیشتر ممکن است بر اثر کرونا جان خود را از دست دهند، به طور مستقیم با عوامل مؤثر در سبک زندگی آنها در ارتباط است. به عنوان مثال میزان درآمد فرد تعیین می کند که او تا چه اندازه می تواند سلامت خود را در اولویت قرار دهد و به همین ترتیب، می توان علت بالای مرگ و میر در این گروه از افراد را هم توجیح کرد.

این در حالی است که محققان در یافته های قبلی خود هم اعلام کرده بودند که به طور کلی، مرگ و میر ناشی از انواع بیماری ها در افراد مجرد بیشتر دیده می شود.

 

منبع: سینا پرس

شناسنامه


کدخبر: ۲۳۲۷۹۶
تاریخ: ۱۳۹۹/۷/۲۳     ساعت: ۹ : ۴۰
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: وب گردی       زیرسرویس: وب گردی
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
  • ١٨ رمضان ١٤٤٥
  • Mar 28 2024