صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

اولین شناسنامه «فرزند حاصل ازدواج زنان ایرانی با اتباع خارجی» صادر شد

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری تهران از صدور و تحویل اولین شناسنامه فرزند ازدواج زنان ایرانی با اتباع خارجی در استان تهران خبر داد.

منصور حاجی عصر شنبه در جمع خبرنگاران از صدور و تحویل نخستین شناسنامه فرزند حاصل ازدواج زنان ایرانی با اتباع خارجی در استان تهران خبر داد و اظهار داشت: به استناد قانون تعیین تکلیف تابعیت فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی، مصوبه سال 1398 مجلس شورای اسلامی ایران، نخستین شناسنامه ایرانی برای فرزندان مادر ایرانی مزدوج با اتباع خارجی در کشور توسط این اداره کل صادر و تحویل شد.
حاجی افزود: در اجرای قانون تابعیت مصوبه مجلس شورای اسلامی ایران، 18300 نفر از افراد متقاضی این قانون در سایت اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری تهران و وزارت کشور ثبت نام کردند که به یاری خداوند متعال اولین شناسنامه ایرانی در کشور توسط اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری تهران صادر و تحویل متقاضی مربوطه شد.
مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری تهران بیان داشت: از تعداد افرادی که در سایت فوق‌الذکر ثبت نام کرده‌اند، 1051 پرونده برای صدور شناسنامه ایرانی تشکیل و در حال انجام مراحل اجرایی بوده و 1400 پرونده نیز در دست اقدام می‌باشد.
وی افزود: این اداره کل در راستای تحقق کامل مصوبه مجلس شورای اسلامی ضمن پاسخگویی به مراجعین و فرزندان مشمول قانون تعیین تکلیف تابعیت فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی، جهت اجرای دقیق این قانون با تمامی امکانات اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

 

منبع: مهر

شناسنامه


کدخبر: ۲۳۴۶۰۰
تاریخ: ۱۳۹۹/۸/۲۵     ساعت: ۹ : ۱۴
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: وب گردی       زیرسرویس: وب گردی
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
  • ١٨ رمضان ١٤٤٥
  • Mar 28 2024