صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

'سازمان تعلیم و تربیت کودک' در راه است

وزیر آموزش و پرورش گفت: وظیفه سازمان تعلیم و تربیت کودک محدود به تعلیم و تربیت در مهدکودک نیست و آموزش خانواده را مدنظر دارد.

محسن حاجی میرزایی درباره شکل‌گیری سازمان تعلیم و تربیت کودک اظهار کرد: با توجه به تعدد دستگاه‌های تربیت کودک و پاسخگو نبودن یک نهاد متولی در این حوزه، تشکیل سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک به منظور ساماندهی در این حوزه در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید.

وی افزود: دایره وظیفه سازمان تعلیم و تربیت کودک محدود به تعلیم و تربیت در مهدکودک نیست و بر آموزش خانواده برای تعلیم و تربیت کودک در بستر خانواده نیز تأکید داریم.

 حاجی میرزایی ادامه داد: خدمات این حوزه باید در 2 سطح انجام شود، سطح اول، ارائه خدمت به مخاطب اصلی یعنی همان کودک است و سطح دوم ارائه خدمت به خدمات‌دهنده است که این سطح از خدمت به تربیت مربی، تعریف استاندارد لازم، تهیه محتوای آموزشی برای تعلیم و تربیت و... اختصاص دارد و از وظایف سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک است.

وی با تأکید بر اینکه چارچوب و مبنای تعلیم و تربیت در سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است، اظهار کرد: سند تحول بنیادین صرفاً مربوط به حوزه آموزش و پرورش نیست چرا که سند تحول بنیادین، سند تعلیم و تربیت جمهوری اسلامی ایران است.

 

منبع: تسنیم

شناسنامه


کدخبر: ۲۴۱۰۴۶
تاریخ: ۱۳۹۹/۱۰/۱۷     ساعت: ۱۰ : ۵۰
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: وب گردی       زیرسرویس: وب گردی
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
  • ١٩ رمضان ١٤٤٥
  • Mar 29 2024