صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

نشست خبری «هفته هنر انقلاب» برگزار شد

نشست خبری «هفته هنر انقلاب» با حضور علی قربانی مدیرعامل موسسه سپهر سوره هنر و علی فروزانفر، معاون هنری حوزه هنری و دبیر «هفته هنر انقلاب» در تماشاخانه مهر حوزه هنری برگزار شد.

به گزارش نیوزدی، در ابتدای نشست خبری علی فروزانفر گفت: روز 20 فردوین ماه روز هنر انقلاب اسلامی برابر با روز شهادت شهید آوینی نام گذاری شده که برای ترویج، تبلیغ ومعرفی کامل وجامع هنر انقلاب اسلامی امسال نهمین سال است که بزرگداشت را در قالب هفته هنر اسلامی برگزار می کنیم.

معاون هنری حوزه هنری افزود : قرار است در هفته روز هنر انقلاب به مزار آوینی برویم در کنار آن مراسم های مختلفی هم در شهرهای مختلف ترتیب داده شده که اطلاع رسانی آن اعلام شده است، یکی از مهم ترین برنامه های ما انتخاب ومعرفی چهره هنر انقلاب در سطوح مختلف است امسال هم فرد برگزیده را به عنوان چهره سال در مراسم اختامیه روز 27 فروردین  معرفی می کنیم.

وی گفت: در لایه استانی هم فردی در هر استان به عنوان چهره برگزیده معرفی می شود، درباره ملاک‌ها هم بحث شده است، ما در رشته های مختلف هیات های انتخابی را تعیین کردیم که به گزینه های نهایی رسیدند، انتخاب چهره هنر انقلاب هم در استان ها به همین صورت است.

دبیر «هفته هنر انقلاب» اضافه کرد: خیلی تاکید داشتیم در اعضای هیات انتخاب این ابهام ها هم صورت  گیرد که آیا چهره انقلاب یک چهره سازمانی است که فقط افرادی باشند که برگزیده هستند! اما حقیقتا چهره انقلاب یک چهره شاخص است که امسال سعی می‌کنیم در همین مدار حرکت کنیم برای همین  نسبت به سال گذشته جوایز  سه برابر شده است.


وی افزود : امسال یک رویداد برگزیده وچهره منتخب هنر انقلاب را معرفی می کنیم و جوایزی را خواهیم داشت همچنین رسم بوده مجموعه هنری وانتشارات سوره شرایط خاصی را اعلام کندمثلا دوستان از طریق سایت گیشه 7 می توانند بلیت ها را با   تخفیف 25 درصد .

علی قربانی مدیر عامل موسسه سپهر سوره هنر در ادامه گفت : فعالیت‌های هنر انقلاب، همه مرتبط با هنر انقلاب است که مشخصا اجرا می شود. قرار است در روز افتتاحیه از حرم امام خمینی شروع  شود وروزهای بعد چندین نمایشگاه مثل عکس، هنرهای تجسمی ومجله سوره داریم.


وی افزود : باتوجه به تلاقی با شب های قدر شب 25 فروردین  به معماری، عکس   نام گذاری شده که از موسیقی، معماری و پژوهش تقدیر می شود همچنین
شب 26 فروردین  مربوط به  هنرمندان ادبی، نقاشی، گرافیک، کاریکاتور، خوشنویسی وطنز است که نهایتا در 25 فروردین ماه در خدمت بزرگواران با معرفی چهره و دیدار هستیم.

مدیر عامل موسسه سپهر سوره هنر تاکید کرد : در هنرهای تجسمی 5 هنر را داریم که چهره ساز سال 1401 شد است ، درباره نقاشی هنوز به جمع بندی نرسیدیم، مسعود نجابتی در گرافیک ، تصویر سازی محمدرضا دوست محمدی،  شعر مهدی جاندار، داستان علی اصغر پاک، محمد مهدی سیار موسیقی، انیمیشن محمد خیر اندیش، حسین دارابی سینمای داستانی ، در هنرهای نمایشی کوروش زارعی، پژوهش علی اصغر فهیمی فر، طنز مهرداد صدیقی، عکس سید عباس میر هاشمی، ادبیات پایداری بخش انقلاب ودفاع مقدس گلستان جعفریان، انقلاب هدایت الله بهبودی، معماری هم هنوز به جمع بندی نرسیدیم.

 

شناسنامه


کدخبر: ۲۶۷۲۵۱
تاریخ: ۱۴۰۲/۱/۱۹     ساعت: ۱۳ : ۳
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: برگزیده       زیرسرویس: برگزیده
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
  • ١٩ رمضان ١٤٤٥
  • Mar 29 2024