..::سرزمین ارتباطات::..

کد مطلب: ۲۲۸۵۳۳  |  تاريخ: ۱۳۹۹/۶/۲۶  |  ساعت: ۱۱ : ۳۳


همه اسم رمزهای پلی‌استیشن ۵ براساس آثار ویلیام شکسپیر بوده‌اند

یکی از کاربران شبکه‌ی اجتماعی رددیت نکته‌ی جالبی از رسم نام‌گذاری‌ها در شرکت سونی منتشر کرده است که نشان می‌دهد تمامی اسامی رمز پلی‌استیشن ۵ از نمایشنامه‌های شکسپیر برداشته شده‌اند. همراه گیمفا باشید.

شرکت سونی (Sony) بالاخره تأیید کرده است که در رویدادی در روز 16 سپتامبر، اطلاعات جدیدی از پلی‌اسیتشن 5 در دسترس بازی‌بازان قرار خواهد داد. اینکه چه چیزی در این مراسم ارائه می‌شود هنوز مشخص نیست، و بسیاری از هواداران منتظر غافل‌گیری‌های بزرگی هستند. اما چیزی که به‌نظر محتمل می‌آید، پرده‌برداری سونی از قیمت و تاریخ رسمی عرضه‌ی کنسول جدید خود است.

در کنار اخباری که سونی از پلی‌استیشن 5 در این روزها منتشر می‌کند، یکی از کاربران رددیت به اسم CataclysmZA از رسم جالب نام‌گذاری سونی برای اسامی رمز کنسول بعدی‌اش براساس نمایشنامه‌های ویلیام شکسپیر (William Shakespeare) پرده برداشته، و مثال‌هایی از این رسم ارائه کرده است.

به‌نظر می‌آید معماری پردازنده، کارت گرافیک و طراحی کنسول پلی‌استیشن 5 همگی با اسامی رمزی براساس آثار این نمایشنامه‌نویس انگلیسی قرن شانزدهم شناخته می‌شدند، و تعداد زیادی از آن‌ها خصوصاً ریشه در نمایشنامه‌ی طوفان (The Tempest) دارند. سال گذشته گزارش شده بود که کیت توسعه‌دهندگان این کنسول، Prospero نام داشته که نام یک جادوگر و دوک سابق در این نمایشنامه است که جایگاهش به‌زور توسط برادرش تصرف شده و به جزیره‌ای دورافتاده طرد شده. در این نمایشنامه، او از جادوی خود برای دوباره به‌دست آوردن جایگاهش و برقراری دوباره نظم استفاده می‌کند. در همین حال، سیستم صدای سه‌بعدی پلی‌استیشن 5، موتور طوفان (The Tempest Engine) نام دارد که به‌نظر اشاره‌ای به نام خود نمایشنامه دارد.

همچنین، یک افشاکننده‌ی سخت‌افزار به اسم Komachi اسامی رمزی از پلی‌استیشن به نام‌های Oberon، Ardon و Ariel کشف کرده است. Ariel به‌نظر از نمایشنامه‌ی The Tempest و شخصیتی می‌آید که به Prospero کمک می‌کند و باعث ایجاد اولین طوفان می‌شود که نمایشنامه براساس آن نام‌گذاری شده است، و Ardon هم نام جنگلی سحرآمیز در نمایشنامه‌ی هر طور شما دوست دارید (As You Like It) است.

Oberon که به‌نظر می‌آید اسم رمز خود کنسول باشد، پادشاه پریان در نمایشنامه‌ی رویای شب نیمه‌ی تابستان (A Midsummer Night’s Dream)، و یکی از قدرتمندترین شخصیت‌های جادویی کل داستان‌های شکسپیر است. برای خواندن بررسی‌های دقیق‌تر این کاربر رددیت می‌توانید به پست او در ساب‌رددیت PS5 مراجعه کنید.

این رسم نام‌گذاری بی‌شک جالب است و تحلیل CataclysmZA که این عنوان‌ها دقیقاً ریشه در چه چیزی دارند و احتمالاً چه معنایی می‌دهند، قطعاً ارزش خواندن دارد. هواداران امیدوارند که اطلاعات بیشتری از این کنسول در رویداد بعدی سونی -که بامداد پنجشنبه برگزار می‌شود- کسب کنند. بااینکه سونی اطلاعات خیلی کمی درباره این رویداد ارائه داده است، احتمالاً شاهد نمایشی از بازی Spider-Man Miles Morales و رونمایی قیمت و تاریخ عرضه‌ی پلی‌استیشن 5 باشیم.

 

منبع: گیم فا


لينک مطلب: http://www.newsday.ir/ NSite/FullStory/?Id=228533

چاپ خبر