..::سرزمین ارتباطات::..

کد مطلب: ۲۲۸۵۳۶  |  تاريخ: ۱۳۹۹/۶/۲۶  |  ساعت: ۱۱ : ۳۱


دیتاسنتر مایکروسافت در اعماق اقیانوس را ببینید

در سال 2018، مایکروسافت یک دیتاسنتر با 864 سرور و ظرفیت 27.6 پتابایت ذخیره‌سازی را در عمق 117 فوتی در اقیانوس در انتهای دریای اسکاتلند غرق کرد. امروز پس از گذشت 2 سال، این شرکت در گزارشی اشاره کرده است که آخرین آزمایش خود با موفقیت پشت سر گذاشته است و به یافته‌‌هایی دست پیدا کرده که نشان می‌دهد ایده یک دیتاسنتر مایکروسافت در اعماق اقیانوس می‌تواند ایده خوبی باشد.

فرستادن یک مرکز داده به پایین اقیانوس ممکن است عجیب به نظر برسد، اما تیم Project Natick  فرض کرد که قرار دادن این دیتاسنتر در اعماق دریا با اطمینان و کارآیی بیشتری منجر خواهد شد.

روی زمین، دیتاسنتر‌‌ها با مشکلاتی مانند خوردگی ناشی از اکسیژن و رطوبت و کنترل تغییرات دما روبرو می‌شوند. اما در یک محیط کم آب با کنترل دقیق دما، مشکلات بسیار کمتری تولید می‌شوند. ایده آن‌ها به این صورت است که این نوع سرورها می‌توانند به راحتی در اندازه‌ای بزرگ و کوچک در نزدیکی سواحل و یا مناطقی که به آنها نیاز دارند مستقر شوند و به این ترتیب دسترسی محلی بهتر به منابع مبتنی بر cloud در مکان‌های بیشتر فراهم می شود.

فواید این ایده نیز زیاد است. به گفته مایکروسافت دیتاسنتر‌های زیرآبی فقط یک هشتم میزان خرابی دیتاسنتر‌‌های زمینی را داشته اند که یک پیشرفت چشمگیر است. هرچند که سرویس‌دهی به یک سرور سراسر پلمپ شده آن هم وقتی در انتهای اقیانوس قرار دارد، بسیار دشوارتر است.

مدتی زیادی است که ایده دیتاسنتر مایکروسافت در اعماق اقیانوس در حال اجرایی شدن است. در سال 2015، این مرکز برای چندین ماه یک دیتاسنتر را در سواحل کالیفرنیا شناور کرد تا ببیند آیا کامپیوترها در این سفر زنده می‌مانند یا خیر. این دور از آزمایشات مدت زمان طولانی‌تری را شامل شده بود. هرچند، با هدف اثبات اینکه این شرکت می‌تواند این کار را در مقیاسی عملی برای استفاده در دنیای واقعی انجام شد.

هدف بعدی این تیم بازیافت آسان این دیتاسنتر‌‌ها بعد از فرسوده شدنشان است.

 

منبع: سخت افزار


لينک مطلب: http://www.newsday.ir/ NSite/FullStory/?Id=228536

چاپ خبر