..::سرزمین ارتباطات::..

کد مطلب: ۲۲۸۵۳۸  |  تاريخ: ۱۳۹۹/۶/۲۶  |  ساعت: ۱۱ : ۲۹


آپدیت جدید ویندوز 10 حامل مهمانی ناخوانده

مایکروسافت به تازگی آپدیت جدیدی را برای ویندوز 10 منتشر کرده که در این به‌روزرسانی شاهد حضور ابزاری جدید هستیم که بدون اجازه قبلی برای تمامی کاربران نصب می‌شود و امکان حذف آن وجود ندارد.

آپدیت ویندوز؛ دردسر مثل همیشه
در طی هفته گذشته مایکروسافت آپدیت جدید برای برخی نسخه های ویندوز 10 منتشر کرد. این به‌روزرسانی هایی که برای نسخه ویندوز 10 2004، 1909، 1903 و 1809 با کد KB4576754 و برای نسخه 1803 با کد KB4576753 منتشر شده به صورت پیش فرض نسخه جدید مایکروسافت اج را برای تمامی کاربران نصب می‌کند. البته این حرکت دور از انتظار نبود زیرا در گذشته اعلام شده بود که در نهایت این مرورگر با تمامی نسخه های ویندوز همراه می شود اما تعجب کاربران از نحوهٔ اجرای این امر توسط این شرکت ردموندی است.

 بعد از نصب این آپدیت اج به صورت خودکار در حالت تمام صفحه اجرا می‌شود و به نوعی سیستم کاربر را گروگان می‌گیرد و تا اتمام راه اندازی اولیه ادج اجازه هیچ‌گونه تعاملی دیگری را به کاربر نمی‌دهد. تازه این تمام ماجرا نیست و در حین این مراحل مایکروسافت اج به‌صورت خودکار داده های مرورگر های رقبا مانند کروم که از قبل بر روی سیستم شما نصب بوده را به اج انتقال می‌دهد که اگر این حرکت مورد رضایت شما نباشد باید گزینه های پیش رویتان که بعضاً گمراه کننده نیز هستند را تغییر دهید.

 
غیر قابل حذف بودن، پین کردن خودکار میان‌بر به تسک بار و منوی استارت و مشکلاتی که پیش‌تر به آن اشاره کردیم از ارمغان‌های جدید مایکروسافت برای کاربران ویندوز 10 است که با این آپدیت جدید از راه رسیدند. اگر تمایل به استفاده از این آپدیت ندارید می‌توانید آن را از طریق بخش View Update History تنظیمات که در زیربخش آپدیت ها موجود است، حذف کنید؛ فقط کافی است به دنبال کدهایی که در بالا به آنها اشاره کردیم، متناسب با نسخه ویندوز 10 خود بگردید.

 

منبع: ترنجی


لينک مطلب: http://newsday.ir/ NSite/FullStory/?Id=228538

چاپ خبر