..::سرزمین ارتباطات::..

کد مطلب: ۲۲۹۵۷۸  |  تاريخ: ۱۳۹۹/۶/۲۹  |  ساعت: ۱۴ : ۰


وجود حفره امنیتی خطرناک در فایرفاکس

نتایج یک بررسی امنیتی جدید نشان می‌دهد حفره‌ای خطرناک در مرورگر اینترنتی فایرفاکس موجب می‌شود تا هکرها بتوانند از طریق شبکه‌های وای فای به محتوای این مرورگر دسترسی یابند.

بنیاد موزیلا سازنده مرورگر فایرفاکس ضمن تأیید این خبر افزوده که کاربران باید هر چه سریع‌تر تازه‌ترین نسخه از فایرفاکس برای سیستم عامل اندروید موسوم به فایرفاکس 79 را بارگذاری و نصب کنند.

موزیلا می‌گوید آسیب پذیری یادشده را در نسخه تازه این مرورگر برای اندروید برطرف کرده است. هکرها از این طریق در صورت استفاده از شبکه وای فای مشابه با دیگر کاربران قادر به دسترسی به کل محتوای مرورگر فایرفاکس آنها بوده‌اند. در این صورت کلاهبرداران اینترنتی می‌توانند کاربران مرورگرهای فایرفاکس را مجبور به بازدید از سایت‌های حاوی کدهای مخرب کنند یا حملات فیشینگ را بر علیه آنها اجرا کنند.

این آسیب پذیری امنیتی اولین بار توسط کریس موبرلی محقق امنیتی استرالیایی شناسایی شد. مشکل یادشده مربوط به یکی از پروتکل‌های فایرفاکس موسوم به اس اس دی پی است. این پروتکل توسط فایرفاکس برای شناسایی سایر وسایل الکترونیکی در یک شبکه اینترنتی و به اشتراک گذاری انواع محتوا مورد استفاده قرار می‌گیرد.

منبع: مهر


لينک مطلب: http://www.newsday.ir/ NSite/FullStory/?Id=229578

چاپ خبر