..::سرزمین ارتباطات::..

کد مطلب: ۲۳۵۷۱۱  |  تاريخ: ۱۳۹۹/۹/۱  |  ساعت: ۸ : ۱۸


برنامه ای که در پی علاقمند کردن جوانان به علم است

تهیه کننده برنامه «کاوشگر» می گوید: این برنامه می‌کوشد تا هر روز به دنیای بزرگ علم سفر کرده، به موشکافی یکی از پدیده‌های شگفت‌انگیز دنیای پیرامون بپردازد و دانستنی‌های جذاب پدیده‌های علمی را مرور ‌کند.

برنامه «کاوشگر» رادیو جوان از جمله برنامه‌های تحلیلی ـ علمی رادیو است که به مسائل مختلف جامعه با نگاه علمی توجه داشته و در یک گستردگی موضوعی به سوژه‌های مختلفی می‌پردازد.

حسین خلیل نژاد ـ تهیه‌کننده «کاوشگر» رادیو جوان ـ درباره این برنامه علمی به ایسنا گفت: برنامه «کاوشگر» نگاه تیزبین رادیو به مسائل علمی و نگاه علمی به مسائل انسانی است که می‌توان آن را صدای آگاهی در رادیوجوان دانست. «کاوشگر» می‌کوشد تا هر روز به دنیای بزرگ علم سفر کرده، به موشکافی یکی از پدیده‌های شگفت‌انگیز دنیای پیرامون بپردازد و دانستنی‌های جذاب پدیده‌های علمی را مرور ‌کند.

او با بیان این‌که مخاطبان رادیو جوان علاقه و گرایش بیشتری به دستاوردها و یافته‌های علمی دارند، ادامه داد: حوزه علم در عین این‌که تخصصی است، اما از عمومیت هم برخوردار است و این برنامه نه‌تنها برای متخصصان که برای عموم شنوندگان خود می‌تواند جذاب باشد. برنامه‌ای از جنس «کاوشگر» می‌تواند جوانانی را که از فضای علم و دانش دور هستند به این حوزه علاقه‌مند کرده و در آنها برای کسب آگاهی و اطلاعات بیشتر، ایجاد انگیزه کند. در طرح جدید برنامه تلاش داریم تا سطح برنامه و نحوه پرداخت به موضوعات را ارتقاء دهیم.

خلیل نژاد درباره بخش‌های مختلف برنامه «کاوشگر» افزود: یکی از موضوعاتی که باید روی آن کار کرد، آگاهی‌رسانی درباره پیشرفت‌های دانشمندان جوان و متخصصان داخلی در کشورمان‌ است؛ این دستاوردها در حوزه‌های مهم که با سرنوشت عمومی اعضای جامعه ارتباط دارند باید در برنامه‌های رسانه‌ای مورد نقد و بررسی قرار بگیرند. در واقع رسانه باید نگاه موشکافانه و کاوشگرانه به مسائل جامعه داشته و مخاطب خود را نسبت به چند و چون آن‌ها آگاه کند.

تهیه‌کننده برنامه درباره انتخاب سوژه و موضوع خاطرنشان کرد: شاید آن‌چه بیش از هر چیز در برنامه «کاوشگر» مهم است و برجسته می‌شود، نگاه کاوشگرانه به سوژه برنامه است که تلاش می‌کنیم همین نگاه را به مخاطبان خود نیز منتقل کنیم؛ برنامه «کاوشگر» از جمله برنامه‌های تحلیلی ـ علمی رادیو جوان با نگاه تیزبین رادیو به مسائل علمی و همچنین نگاه علمی به مسائل انسانی است که می‌توان آن را صدای آگاهی در رادیوجوان دانست. «کاوشگر» به دنیای بزرگ علم سفر کرده و دانستنی‌های جذاب پدیده‌های علمی را مرور می‌کند.

حسین خلیل نژاد با اشاره به رویکرد جدید «کاوشگر»  گفت: رسانه باید نگاه کاوشگرانه به مسائل جامعه داشته و مخاطب خود را نسبت به چند و چون آنها آگاه کند. صرفا نمی‌توان دانش را محدود به دستاوردهای تجربی دانست، بلکه در حوزه علوم انسانی و اجتماعی نیز نیازمند بسط و گسترش روش و بینش علمی هستیم و دستاوردهایی که در این حوزه‌های مهم که با سرنوشت عمومی اعضای جامعه ارتباط دارند باید مدنظر قرار بگیرند. در رویکرد تازه برنامه، دو حوزه علمی و اقتصادی را می‌توان بستر اصلی برنامه «کاوشگر» دانست که سوژه‌های مختلف و متنوع را در ذیل این دو موضوع دسته‌بندی می‌کنیم.    

 

 

برنامه «کاوشگر» کاری از گروه جوان و دانش به همت حسین خلیل‌نژاد، هلن برجک، شهریار ربّانی، سمیه نازنینی، آذر شیشه‌گر، اکرم زمانی و... شنبه تا چهارشنبه ساعت 9 صبح  به روی آنتن رادیو جوان می‌رود.

برنامه‌های رادیو جوان روی موج اف ام ردیف 88 مگاهرتز پخش می‌شوند.

 

منبع: ایسنا


لينک مطلب: http://www.newsday.ir/ NSite/FullStory/?Id=235711

چاپ خبر