..::سرزمین ارتباطات::..

کد مطلب: ۲۴۲۲۰۷  |  تاريخ: ۱۳۹۹/۱۰/۲۳  |  ساعت: ۱۱ : ۲۹


شیوه فعالیت تالارها پس از یک سال بازگشایی

رئیس اتحادیه تالار‌های پذیرایی و تجهیز مجالس تهران گفت: بازگشایی تالار‌ها به این معنی نیست که مهمانی برگزار می‌شود، بلکه فقط مجوز فعالیت به صنوف این رسته داده شده است.

رئیس اتحادیه تالار‌های پذیرایی و تجهیز مجالس تهران اعلام کرد  تالار‌های پذیرایی با یک سوم ظرفیت پس از یک سال تعطیلی بازگشایی شدند.
خسرو ابراهیمی نیا، اظهار کرد: بازگشایی تالار‌ها به این معنی نیست که مهمانی برگزار می‌شود، بلکه فقط مجوز فعالیت به صنوف این رسته داده شده است.
نایب رئیس دوم اتاق اصناف تهران با بیان اینکه مانند گذشته صاحبان تالار‌ها موظف به ثبت نام در سامانه وزارت بهداشت هستند، گفت: این واحد‌ها با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از جمله فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از یک سوم ظرفیت، استفاده از لوازم یکبار مصرف مانند قند، شکر، نمک، فلفل و استفاده از ماسک و دستکش برای همه کارکنان و با تاییدیه اتحادیه فعالیت می‌کنند.
وی همچنین از ممنوعیت پذیرایی سلف سرویس به دلیل لمس آن از سوی افراد مختلف و بالا بردن ریسک ابتلا به بیماری در تالار‌ها خبر داد.
ابراهیمی نیا در پایان از شهروندان خواست که در برگزاری مراسم‌ها فاصله اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند و تاکید کرد که فعالیت این واحد‌ها از سوی سازمان‌های ناظر از جمله وزارت بهداشت، اتاق اصناف و نمایندگان اتحادیه رصد خواهد شد.
در پی شیوع ویروس کرونا، تالار‌های پذیرایی به عنوان مشاغل پرخطر از اسفندماه سال گذشته تعطیل شدند، اما حالا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مناطق زرد اجاره فعالیت پیدا کردند. این مقام صنفی پیش‌تر از از ورشکستگی کامل این صنف خبر داده و گفته بود که تسهیلات کرونایی هم نتوانسته به اعضای این صنف کمک کند. او همچنین گفته بود که بر اساس برآورد‌ها حدود 100 هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در پی تعطیلی تالار‌ها بیکار شده اند.

 

منبع: ایسنا


لينک مطلب: http://www.newsday.ir/ NSite/FullStory/?Id=242207

چاپ خبر