..::سرزمین ارتباطات::..

کد مطلب: ۲۴۶۸۹۷  |  تاريخ: ۱۳۹۹/۱۲/۵  |  ساعت: ۹ : ۵۲


شرط مهم کاهش قیمت خودرو اعلام شد

دبیر انجمن قطعه سازان گفت:با کاهش قیمت مواد اولیه می‌توانیم قیمت خودرو را ۳۰ درصد کاهش دهیم.

مازیار بیگلو دبیر انجمن قطعه سازان در نشست بررسی آخرین وضعیت صنعت خودرو، با اشاره به اینکه قیمت خودرو باید به نفع مصرف کننده و تولید کننده تمام شود، گفت: اکنون بحث قیمت گذاری بسیار مطرح است، قیمت خودرو باید طوری تعیین شود که به نفع مصرف کننده باشد.

بیگلو گفت:طرح‌های مختلفی برای قیمت خودرو در نظر گرفته شده است، یکی از آن‌ها قیمت گذاری در بورس بوده است، این طرح خوب است به شرطی که قطعه و مواد اولیه هم در بورس عرضه شود.

او بیان کرد: تحولاتی قرار است در صنعت خودرو رخ دهد، قرار است قیمت خودرو مشخص شود که این بسیار خوب است چرا که نیاز به یک واحد داریم. با کاهش قیمت مواد اولیه می‌توانیم قیمت خودرو را 30 درصد کاهش دهیم.

او با اشاره به صحبت وزیر صمت در خصوص خودروساز شدن قطعه سازان، گفت: کنسرسیونی از قطعه سازان قرار بود تشکیل شود که قطعه سازان خودروساز شود، اما جالب است که وزیر دستور داده این کنسرسیون با کمک خودروسازان تشکیل شود، اما خودروسازان هیچ کمکی نمی‌کنند و تمایلی به انجام این کار ندارند.

بیگلو ادامه داد: سناریو‌های مختلفی برای سال آینده وجود دارد، قطعه سازان در تلاش هستند کاهش خط تولید نداشته باشند، اما واقعا در این شرایط نگه داشتن خط تولید سخت است. قطعه سازان در تلاش برای سر پا نگه داشتن خط تولید هستند و با تمام قوا پیش خواهیم رفت، اما نباید فراموش کنیم سختی کار به سمت قطعه سازان است.

دبیر انجمن قطعه سازان گفت: امیدوارم بتوانیم خودرو‌های جدید تولید کنیم، خوشبختانه قرار است تولید شاهین آغاز شود، تارا هم در حال تولید و آماده سازی است، اگر انجام شود به قطعه سازان کمک می‌شود.

او بیان کرد: قیمت خودرو اگر آزاد شود به ضرر قطعه سازان است، ما می‌خواهیم قیمت تمام شده کالا کم باشد، با آزاد شدن قیمت‌ها افزایش خواهد یافت و باعث نارضایتی مردم می‌شود.

بیگلو ادامه داد: 80 درصد قیمت خودرو مواد اولیه و قطعه است، نباید ذهن به 20 درصد برسد و 80 درصد فراموش شود. مواد اولیه در بورس فروش می‌رود، اما قیمت خودرو دستوری تعیین می‌شود، این بین قطعه سازان در حال زیان هستند چرا که قطعه سازان با قیمت بالا مواد اولیه می‌خرند، اما ارزان به خودروساز می‌فروشد، چون قیمت گذاری دستوری است.

دبیر انجمن قطعه سازان گفت: قطعه سازان به موقع پول دریافت نمی‌کنند، این رویه باعث می‌شود نتواند سرمایه گذاری کند و مدام در حال ضرر و زیان است.

 

منبع: اقتصاد نیوز


لينک مطلب: http://www.newsday.ir/ NSite/FullStory/?Id=246897

چاپ خبر