..::سرزمین ارتباطات::..

کد مطلب: ۲۵۱۳۴۳  |  تاريخ: ۱۴۰۰/۲/۲۵  |  ساعت: ۲۰ : ۳۸


سامسونگ احتمالا روی گوشی گیمینگ مجهز به فن کار می‌کند

تمام گوشی‌های پرچمدار اندرویدی می‌توانند جدیدترین بازی‌ها را اجرا کنند، با این حال از چندین سال پیش شاهد ورود گوشی‌های مخصوص بازی به بازار هستیم که بزرگترین تولیدکننده موبایل جهان در آن حضور ندارد. حالا به نظر می‌رسد گوشی گیمینگ گلکسی سامسونگ با فن از راه می‌رسد.

شرکت‌های زیادی در بازار گوشی‌های هوشمند حضور دارند که ایسوس با راگ فون و شیائومی با بلک شارک مطرح‌ترین آن‌ها هستند. مدت‌هاست شاهد انتشار گزارش‌ها درباره گوشی گیمینگ سامسونگ هستیم، اما تا به امروز چنین محصولی از راه نرسیده است.

گوشی‌های گیمینگ در کنار قدرت سخت‌افزاری بالا و طراحی و ویژگی‌های منحصر به فرد، از سیستم خنک‌کننده پیشرفته‌ای هم بهره می‌برند تا گیمرها در هنگام بازی برای مدت زمان طولانی، دمای چندان بالایی را تجربه نکنند. برخی سازندگان حتی برای اینکار، تجهیزات جانبی مانند فن بیرونی هم درنظر گرفته‌اند.

سامسونگ هم ظاهرا می‌خواهد سهمی در این بازار داشته باشد و روی گوشی گیمینگ گلکسی کار می‌کند. این کمپانی به تازگی درخواست ثبت نام تجاری «فعالسازی حالت فن» را در اتحادیه اروپا ارائه کرده که برای گوشی‌ها و تبلت‌ها کاربرد دارد. از آنجایی که هم اکنون هیچ کدام از گوشی‌های این کمپانی کره‌ای فن ندارند، احتمالا در آینده باید منتظر عرضه محصولی با این ویژگی باشیم.

همانطور که از نام این قابلیت می‌توان حدس زد، کاربران می‌توانند فن موبایل را خاموش و روشن کنند، برخلاف حالت بدون فن در لپ‌تاپ‌های جدید گلکسی بوک پرو. این حالت باعث ایجاد کمترین صدا می‌شود، اما با فعالسازی فن کاربر به حداکثر توان دستگاه دست می‌یابد.

اگرچه با درخواست ثبت این نام تجاری نمی‌توان بطور قطع منتظر معرفی گوشی گیمینگ گلکسی بود، اما این اولین باری نیست که با شایعه‌ای درباره این دستگاه مواجه می‌شویم. علاوه بر این، کره‌ای‌ها برای نسل بعدی تراشه‌های اگزینوس با AMD همکاری می‌کنند تا پردازشگر گرافیکی آن را به چیپ‌هایشان بیاورند. با توجه به این موضوع، پردازنده‌های جدید سامسونگ گزینه‌ای مناسب برای گوشی‌های گیمینگ خواهند بود.

 

منبع: دیجیاتو


لينک مطلب: http://www.newsday.ir/ NSite/FullStory/?Id=251343

چاپ خبر