..::سرزمین ارتباطات::..

کد مطلب: ۲۵۲۳۹۱  |  تاريخ: ۱۴۰۰/۳/۵  |  ساعت: ۱۶ : ۸


بیت کوین در کانال حساس

بیتکوین در کانال مهم ۳۸ هزار دلاری در حال نوسان است تا مسیر حرکت بعدی اش مشخص شود.

به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، ایلان ماسک- میلیاردر مشهور آمریکایی و مدیرعامل تسلا- در توییتی نوشت که جلسه اش با استخراج کنندگان رمزارز در منطقه آمریکای شمالی (آمریکا و کانادا) در خصوص نگرانی های زیست محیطی استخراج بیتکوین امیدوار کننده بوده است. در صورتی که تسلا مجددا دریافت بیتکوین برای فروش محصولاتش را قبول کند، بازار احتمالا با یک موج صعودی جدید روبرو خواهد شد چرا که خبر توقف پذیرش بیتکوین توسط تسلا از علل اصلی ریزش هفته قبل بود.

در ادامه مقابله با رمزارزها در چین، صرافی هیوبی اعلام کرد با توجه به تصمیم نهادهای رسمی چینی، ارایه خدمات استخراج و همچنین فروش دستگاه های استخراج رمزارز را در این کشور متوقف کرده است. به این ترتیب هیوبی به نخستین صرافی چینی تبدیل می شود که محدودیت های معناداری برای فعالیت استخراج کنندگان چینی وضع می کند. چین بزرگ ترین بازار استخراج ارزهای دیجیتالی جهان محسوب می شود.  

سومین هفته ماه می برای بازار ارزهای دیجیتالی یک هفته کابوس وار تمام عیار بود. ریزش بیتکوین و سایر ارزهای دیجیتالی در این هفته به حدی شدید بود که دستکم از سال 2017 بدین سو هیچ گاه مشاهده نشده بود. تحلیل گران هشدار داده اند که تداوم این روند روی ورود سرمایه های جدید به بازار تاثیر زیادی خواهد داشت و کم شدن ورودی های تازه بدان معنا خواهد بود که احیای بازار و بازگشت به صعودهای تند طولانی خواهد شد.  

مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتالی در حال حاضر 1630 میلیارد دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل 2.44 درصد بیشتر شده است. در حال حاضر 51 درصد کل بازار ارزهای دیجیتالی در اختیار بیت کوین و 16 درصد در اختیار اتریوم است. بیت‌ کوین 12 سال پیش توسط گروه گمنامی از معامله‌گران بر بستر بلاک‌چین ایجاد شد و از سال 2009 معاملات اولیه آن شکل گرفت.  

 

منبع: ایسنا


لينک مطلب: http://www.newsday.ir/ NSite/FullStory/?Id=252391

چاپ خبر