..::سرزمین ارتباطات::..

کد مطلب: ۲۵۲۴۰۰  |  تاريخ: ۱۴۰۰/۳/۵  |  ساعت: ۱۸ : ۲۲


گزارشی از نخستین ایستگاه‌موزه تهران در ایستگاه متروی خیام:

پس از ایستگاه‌موزه فرش خیام، آمادگی منطقه 12 برای ایجاد ایستگاه‌موزه‌ها

به دنبال ایجاد ایستگاه‌موزه فرش ایستگاه متروی خیام، شهردار منطقه 12 از اعلام آمادگی این منطقه برای ایجاد ایستگاه‌موزه‌های بیشتر در این منطقه خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 12، علی‌محمد سعادتی، شهردار منطقه ضمن اعلام این خبر گفت: موضوع ایستگاه‌‌موزه‌ها، مسأله سابقه‌داری در بسیاری کشورهای دنیاست و در شهرهای تاریخی نظیر مسکو، رم از بابت تردد و تعاملی که در شهر باید صورت گیرد، ایستگاه‌ها یکی از مهم‌ترین بخش‌هایی هستند که هر فرهنگی می‌تواند ظرفیت‌ها و محصولات خود را در آنها عرضه کند.
وی افزود: از این ‌رو ما در منطقه مرکزی تهران از جنبه حضور اصناف مختلف، رویدادهای گوناگون تاریخی، همچنین از این جنبه که حجم قابل توجهی از خطوط متروی تهران و ایستگاه‌های اولیه و قدیمی این شهر در این منطقه وجود دارد، ظرفیت ایجاد ایستگاه‌موزه‌ها را داریم که اگر حمایت‌های لازم از سوی شورای شهر صورت گیرد، می‌توان کارهایی را در این زمینه آغاز کرد و ما برای انجام این کار در همه ایستگاه‌های منطقه، اعلام آمادگی می‌کنیم.
شهردار قلب طهران با اشاره به ایجاد ایستگاه‌موزه فرش متروی ایستگاه خیام با حضور محمدجواد حق‌شناس، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران در اسفندماه سال 99 ادامه داد: با توجه به ظرفیت‌های گردشگری موجود در این منطقه تاریخی، همچنین وجود اتحادیه فرش واقع در بازار تهران، با پیگیری کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران، ایده احداث اولین موزه فرش دستبافت در ایستگاه متروی خیام شکل گرفت.
وی با اشاره به اهدای دو فرش نفیس دستبافت از جناب سیدمجتبی عراقچی، رئیس اتحادیه فرش برای نمایش در موزه ادامه داد: کار احداث بخش پایلوت طرح موزه با حمایت مالی شهرداری منطقه 12 شامل انتخاب پیمانکار اصلح و خرید قطعات لازم با همکاری شرکت شرکت بهره‌برداری راه‌آهن (مترو) تهران حومه و اتحادیه فرش دستبافت در واپسین روزهای سال 1399 به پایان رسید.
سعادتی همچنین اظهار امیدواری کرد: تلاش می‌کنیم پس از بررسی‌های لازم و تخصیص بودجه و انعقاد تفاهم‌نامه سه جانبه‌ای بین شهرداری منطقه 12، شرکت بهره‌برداری راه آهن (مترو) تهران حومه و اتحادیه فرش با هدف استفاده از ظرفیت‌های گردشگری متروی تهران، اقدامات بعدی برای طراحی و احداث دیگر بخش‌های این موزه صورت پذیرد.
ایستگاه خیام در خط یک مترو تهران در جنوب تهران و در مجاورت بازار فرش قرار دارد.

 


لينک مطلب: http://www.newsday.ir/ NSite/FullStory/?Id=252400

چاپ خبر