..::سرزمین ارتباطات::..

کد مطلب: ۲۵۲۴۷۸  |  تاريخ: ۱۴۰۰/۳/۹  |  ساعت: ۲۱ : ۵۹


راه اندازی ارز دیجیتال توسط یکی از بزرگترین بانک های بلژیک

یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های بیمه و بانکداری بلژیک به نام کی بی سی (KBC) از طرح‌های جدید برای راه اندازی ارز دیجیتال خود خبر داد که در رویکرد دارایی‌های دیجیتال این شرکت تغییراتی ایجاد خواهد کرد.

کی بی سی کوین که ارز دیجیتال بومی این بانک است، در اصل نوعی توکن پاداش محسوب می‌شود که به این بانک اجازه می‌دهد تا راهبردهای تعامل خود با مشتریان را توسعه دهد، پلتفرم خود را ارتقا داده و کاربران را به استفاده از خدمات خود تشویق کند.

کی بی سی این خبر را طی معرفی کِیت (Kate) که دستیار مجازی ارائه شده در برنامه بانکداری این شرکت است، اعلام کرد.

علاوه بر چارچوب‌های نظارتی و ویژگی‌های اقتصادی این پروژه، کی بی سی همچنین بر مسائل فناورانه و حریم خصوصی این پروژه نیز تمرکز دارد. به گفته روزنامه محلی De Morgen، مدیرعامل این بانک یوهان تیس (Johan Thijs) در این باره گفت که آن‌ها می‌خواهند از هویت مشتریانشان محافظت کنند و برای کاربران، یک بستر فراهم کنند که به آن‌ها اجازه می‌دهد کنترل کامل داده‌های خود را به دست آورند.

کی بی سی تأکید کرد که توکن آن‌ها با بیت کوین یا رمز ارزهای دیگر در بازار هیچ ارتباطی ندارد. علاوه بر این، به این نکته اشاره شد که کی بی سی کوین تنها در داخل زیرساخت این بانک اجرا خواهد شد و بنابراین در معرض نوسانات شدید قیمت قرار نخواهد گرفت. اظهارات به اشتراک گذاشته شده توسط یوهان تیس یک تصویر کلی از روش کار این توکن پس از راه اندازی ارز دیجیتال کی بی سی کوین ارائه می‌دهد:

پس از راه اندازی ارز دیجیتال کی بی سی کوین، این سکه در ابتدا توسط مشتریان وفادار به دست آورده خواهد شد و می‌توان آن را صرف خدمات اضافی کرد. کی بی سی کوین در یک سیستمِ بسته خواهد بود و این توکن یک ارز حلقه بسته است. این یک واحد پول مانند یورو نیست که بتوانید آن را سرتاسر دنیا ببرید و پرداخت‌ها را در همه‌جا با آن انجام دهید. این یک ارز دیجیتال است که ما در یک محیط خاص برای مثال محیط مشتریان از آن استفاده خواهیم کرد.
به گفته این بانک کی بی سی مانند رمز ارزها است اما رمز ارز نیست و این تمایز برای این بانک بسیار حیاتی است؛ زیرا این بانک سال‌هاست که موضع محتاطانه خود را نسبت به رمز ارزها حفظ کرده است.

حتی در سال 2015، مدت‌ها قبل از شکوفایی رمز ارزها که بیت کوین و عرضه اولیه سکه‌ها (ICOs) را به کانون توجه عمومی کشاند، بانک کی بی سی در مورد خطرات مرتبط با تجارت بیت کوین و سایر رمز ارزها به مشتریان خود هشدار می‌داد.

در سندی که هنوز در آرشیو بانک وجود دارد، می‌توان مشاهده کرد که کی بی سی بیت کوین را از نظر مالی و اجتماعی یک دارایی خطرناک می‌دانست.

برای اجتناب از پیش‌داوری، این بانک ماهیت کی بی سی کوین را یک ارز دیجیتال بانک مرکزی (Central Bank Digital Currency یا به‌اختصار CBDC) اعلام کرد. ارزهای دیجیتال بانک مرکزی نوعی دارایی دیجیتال هستند که توسط بانک پشتیبانی شده و مانند پول بدون پشتوانه عمل می‌کنند.

ارزهای دیجیتال بانک مرکزی می‌خواهند با تبدیل‌شدن به گزینه جایگزین بانک‌ها برای رمز ارزها، خود را به گام بعدی در تکامل پول تبدیل کنند. اگرچه آن‌ها هنوز در سطح جهانی پذیرفته نشده‌اند؛ اما این ایده تحلیل‌گران را در حال حاضر به دو دسته موافق و مخالف تقسیم کرده است.

در حال حاضر کی بی سی کوین برای عموم در دسترس نیست؛ اما این شرکت در حال انجام آزمایش‌های آن در یک محیط خصوصی است. کی بی سی تاکنون جزئیات بیشتری در رابطه ‌با جدول زمانی راه اندازی ارز دیجیتال کی بی سی کوین اعلام نکرده است.

 

منبع: کلیک


لينک مطلب: http://www.newsday.ir/ NSite/FullStory/?Id=252478

چاپ خبر