..::سرزمین ارتباطات::..

کد مطلب: ۲۵۲۴۹۸  |  تاريخ: ۱۴۰۰/۳/۱۷  |  ساعت: ۱۵ : ۱۵


مدیرکل آژانس ادعاها درباره اعلامیه‌های پادمانی ایران را تکرار کرد

مدیرکل آژانس اتمی با ادعای شفاف نبودن اعلامیه‌های پادمانی تهران، مدعی شد که این مسئله بر توانایی آژانس جهت اطمینان حاصل‌کردن از ماهیت صلح‌آمیز برنامه هسته‌ای ایران تأثیر می‌گذارد.

«رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، در جلسه امروز (دوشنبه) شورای حکام، ادعاها درباره مسائل پادمانی مرتبط با برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران را تکرار کرد.

گروسی طی اظهاراتی در آغاز جلسه امروز گفت: «نبود پیشرفت برای شفاف‌سازی درخصوص سوالات آژانس حول صحت و کامل‌بودن اعلامیه‌های پادمانی ایران، بر توانایی آژانس اتمی برای مطمئن‌شدن از ذات صلح‌آمیز برنامه هسته‌ای ایران، تأثیر جدی می‌گذارد».

وی همچنین ادعا کرد جلسات گفت‌وگو با ایران احتمالا نتیجه مثبتی نداشته باشد.

جلسه ماه ژوئن شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ساعتی پیش در وین آغاز شد و مدیرکل آژانس بیانیه‌ مقدماتی این جلسه را قرائت کرد. 

شبکه «بی بی سی» نیز در این خصوص گزارش کرد که شورای حکام جلسه فصلی مفصل خود که از امروز (دوشنبه) تا روز جمعه (21 خردادماه) ادامه دارد و برنامه هسته‌ای ایران، یکی از دستورکارهای آن است، آغاز کرد.

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هفته گذشته (10 خردادماه)، دو گزارش فصلی خود را برای ارائه به نشست این هفته شورای حکام آژانس منتشر کرد که یکی از آن گزارش‌ها مربوط به راستی آزمایی اجرای برجام در ایران می‌شد و گزارش دیگر نیز درباره چند موضوع باقیمانده پادمانی که مورد اختلاف ایران و آژانس بود.

جلسه امروز شورای حکام پشت درهای بسته برگزار می‌شود و آن طور که در برخی گزارش‌ها آمده است، برخی از 35 عضو این شورا به واسطه شیوع بیماری کرونا، از طریق ویدئوکنفرانس در نشست این هفته حاضر هستند.

نشست شورای حکام در حالی آغاز شده است که منابع خبری به رویترز اعلام کرده‌اند که انگلیس، فرانسه، آلمان و ایالات متحده آمریکا به دنبال صدور قطعنامه علیه ایران در نشست هفته آینده شورای حکام آژانس اتمی نیستند.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارش جدید فصلی خود درباره اجرای توافق هسته‌ای ایران مدعی شده بود که این گفت‌وگوها نتیجه‌بخش نبوده و ایران از ارائه توضیحات لازم درباره ذرات اورانیوم کشف‌شده در چند سایت این کشور خودداری کرده است. این گزارش، روز 31 مه (10 خردادماه) در اختیار اعضای شورای حکام قرار گرفت.

 

منبع: فارس


لينک مطلب: http://www.newsday.ir/ NSite/FullStory/?Id=252498

چاپ خبر