..::سرزمین ارتباطات::..

کد مطلب: ۲۵۸۶۵۴  |  تاريخ: ۱۴۰۱/۲/۲۶  |  ساعت: ۱۰ : ۲۷


سامسونگ روی توسعه دوربین فوق قوی کار می‌کند

طی مدت 2 سال گذشته، رزولوشن دوربین اصلی گوشی‌های پرچم‌دار گلکسی سامسونگ روی عدد 108 مگاپیکسل باقی مانده است. اما بر اساس اعلام منابع کره‌ای با عرضه اسمارت‌فون گلکسی S23 اولترا در سال آینده احتمالا تمامی معادلات دستخوش تغییر خواهد شد. بر اساس پیش‌بینی‌ها این هندست مجهز به ماژول دوربین 200 مگاپیکسلی خواهد بود.

به گفته وبسایت Business Korea در تشکیلات سازمانی کمپانی کره‌ای، 2 واحد رقیب با اسامی سامسونگ الکترونیکس و سامسونگ الکترومکانیکس مسئولیت توسعه ماژول‌های دوربین را بر عهده دارند. سامسونگ الکترونیکس مسئولیت تقریبا 30 درصد از برنامه تولید را بر عهده گرفته و 70 درصد از خروجی محصولات اصلی نیز توسط واحد سامسونگ الکترومکانیکس تولید می‌شود. بی‌تردید سامسونگ الکترونیکس برای نخستین بار اقدام به توسعه یک ماژول 200 مگاپیکسلی برای پرچم‌دار جدید سامسونگ کرد. به‌کارگیری دوربین با چنین ویژگی‌هایی در گلکسی S23 اولترا هنوز عملیاتی نشده است؛ اما شرایط فنی برای انجام این‌کار هم‌اکنون ایجاد شده است.

دوربین 200 مگاپیکسلی سامسونگ برای گلکسی S23 اولترا مراحل توسعه خود را پشت سر می‌گذارد
شرکت اپل در پاییز امسال از اسمارت‌فون‌های جدید سری آی‌فون 14 با دوربین‌های ارتقایافته رونمایی خواهد کرد. این موضوع احتمالا سامسونگ الکترونیکس را به واکنش وا خواهد داشت. در اوایل سال آینده میلادی، سامسونگ احتمالا در رابطه با عرضه گلکسی S23 اولترا با دوربین 200 مگاپیکسلی تصمیم‌گیری خواهد کرد. در صورت تحقق چنین سناریویی این هندست برای نخستین بار طی مدت 4 سال گذشته شاهد به‌روزرسانی چشمگیر امکانات مرتبط با تصویربرداری خواهد بود.

سامسونگ اخیرا امکانات دوربین خانواده گلکسی S22 را به سری گلکسی S21، گلکسی S20، گلکسی نوت 20 و گلکسی زد اضافه کرد. سری گلکسی S22 از چندین ویژگی و قابلیت انحصاری در بخش دوربین برخوردار است. اکنون غول کره‌ای اعلام کرده که تعدادی از این قابلیت‌ها را به گوشی‌های پیش‌تر عرضه شده خود اضافه خواهد کرد.

 
بر این اساس کیفیت عکاسی پرتره شبانه در هندست‌‌های سری گلکسی S21، گلکسی S20، گلکسی نوت 20، گلکسی زد فولد 2 و گلکسی زد فولد 3 ارتقاء خواهد یافت. این مشخصه به کاربران امکان می‌دهد تا برای عکاسی شبانه در حالت پرتره از لنز تله‌فوتو گوشی خود استفاده کنند.

قابلیت فریم‌بندی خودکار (Auto Framing) به گوشی‌های سری گلکسی S21، گلکسی S21 FE، ورژن‌های 4G و 5G گلکسی زد فلیپ، گلکسی زد فولد 2 و گلکسی زد فولد 3 افزوده خواهد شد. این قابلیت امکان بزرگ‌نمایی یا کوچک‌نمایی را فراهم نموده و تا 10 نفر با حداکثر فاصله 5 متری را تحت پوشش فریم قرار می‌دهد. این قابلیت پیش‌تر در دستگاه‌های تاشو ارائه شده بود؛ اما سامسونگ عملکرد آن‌را در سری گلکسی S21 بهبود بخشیده است.

گوشی‌های گلکسی S20، گلکسی S20 FE، سری گلکسی نوت 20، گلکسی S21، گلکسی S21 FE، مدل‌های 4G و 5G گلکسی زد فلیپ، گلکسی زد فلیپ 3، گلکسی زد فولد 2 و گلکسی زد فولد 3 از افکت‌های ارتقایافته برای تماس‌های ویدیویی بهره‌مند می‌شوند. همچنین هندست‌های گلکسی S10، گلکسی S10 لایت، گلکسی نوت 10 و گلکسی نوت 10 لایت نیز در 6 ماهه نخست سال 2022 از این قابلیت پشتیبانی خواهند کرد. این مشخصه با اپلیکیشن‌های ثالث نیز هماهنگی داشته و امکان جایگزینی پس‌زمینه و دسترسی به ابزارهای کنترل میکروفون در بخش تماس را فراهم می‌کند.

 

منبع: آی تی رسان


لينک مطلب: http://www.newsday.ir/ NSite/FullStory/?Id=258654

چاپ خبر