228542 خبر خریداری استودیو Bungie توسط مایکروسافت تکذیب شد! روزهای گذشته با اخبار و شایعات زیادی درباره حرکت جدید و بزرگ مایکروسافت رو به رو شدیم. یکی از احتمالات، خریداری استودیو Bungie بود که توسط مدیر عامل استودیو تکذیب شد. <p>اینگونه به نظر می&zwnj;رسد که تمامی اخبار پیرامون پیوستن استودیو Bungie به مایکروسافت شایعه&zwnj;ای بیش نبوده و مدیر عامل این استودیو قصد دارد سمت دیگر داستان را برای ما تعریف کند. طبق اخباری ضد و نقیض در روزهای اخیر و به خصوص صبح امروز، شرکت مایکروسافت در صدد خریداری استودیو Bungie، سازنده سری بازی&zwnj;هایی چون Halo و Destiny برآمده که می&zwnj;توانست باعث انحصاری سازی بازی Destiny شود. ولی تمامی این شایعات تکذیب شدند.<br /><br />شرکت مایکروسافت و استودیو Bungie تاریخچه طویلی با یکدیگر دارند که مهم&zwnj;ترین آن&zwnj;ها توسعه سری بازی Halo برای کنسول ایکس باکس است. آن&zwnj;ها برای توسعه سری بازی Destiny با شرکت اکتیویژن همکاری کردند، ولی امتیاز سری بازی را برای خود نگه داشته و در اوایل سال 2019 همکاری خود را با یکدیگر قطع کردند.<br /><br />بازی Destiny 2 اولین بازی AAA سرویس گوگل استادیا و شروع همکاری استودیو Bungie با گوگل بود. استودیو Bungie پس از ناامید شدن بسیاری مردم از گوگل استادیا، در صدد همکاری با مایکروسافت و ارائه Destiny 2 در سرویس Xbox Game Pass برآمد. کاربران سرویس نه تنها به این بازی آنلاین رو به توسعه دسترسی پیدا می&zwnj;کنند، بلکه بسته الحاقی پاییز امسال با نام Beyond Light را نیز دریافت می&zwnj;کنند. این حرکت می&zwnj;تواند برگ برنده برای هر دو سمت بوده و این سرویس مایکروسافت عمدتا برای عرضه بازی&zwnj;های AAA در روز انتشار است. بدون شک سرویس Game Pass می&zwnj;تواند یکی از مسیرهای جذب استودیوها برای مایکروسافت باشد.<br /><br />طبق سخنان جف گراب با وبسایت Eurogamer، مذاکرات بین مایکروسافت و استودیو Bungie درحال انجام است، ولی هر دو سمت بر سر قیمت استودیو Bungie به توافق نرسیده&zwnj;اند. درحال حاضر استودیو Bungie بسیار بزرگ&zwnj;تر و قوی&zwnj;تر از دهه پیش است که از مایکروسافت جدا شد. آن&zwnj;ها از شرکت&zwnj;هایی مانند شرکت چینی NetEase برای زنده نگه داشتن استودیو کمک و سرمایه گرفته&zwnj;اند. این سرمایه گذاری نوید پروژه&zwnj;ای تازه را می&zwnj;دهد؛ پس بدون شک مایکروسافت باید هزینه پروژه&zwnj;های حال حاضر و پیش&zwnj;رو را پرداخت کند.<br /><br />این احتمال نیز وجود دارد که شرکت مایکروسافت هیچ خریدی انجام ندهد. امروز صبح و پس از برهم خوردن مذاکرات، مدیرعامل استودیو Bungie، پیت پارسونز، در توییتی بسیار ساده اعلام کرد:<br /><br />این دروغ است.</p><p><br />استودیو Bungie تلاش کرد تصویری از یک استودیو کاملا مستقل از مایکروسافت را در دهه گذشته حفظ کند؛ پس برهم خوردن مذاکرات و عضوی از مایکروسافت نشدن به هیچ عنوان دور از انتظار نیست. درحالی که احتمال دارد سخنان پارسونز صحت داشته باشند، کاملا واضح است که مایکروسافت و رقیبانش در سونی از خرید و شکار استودیوهای جدید برای بازی&zwnj;های اختصاصی و وابسته به خود در نسل بعد دست نمی&zwnj;کشند.<br /><br />همچنین روشن است که بازی&zwnj;هایی چون Destiny می&zwnj;توانند کلید موفقیت سال&zwnj;های پیش&zwnj;رو باشند. مایکروسافت و سونی هردو از فقدان یک سرویس لایو بزرگ رنج برده و درعین حال دیگر شرکت&zwnj;ها و استودیوها در سطح جهان می&zwnj;خواهند از استودیو Bungie درس گرفته و موفق شوند. اگر مایکروسافت بتواند سری Destiny را برای خود کسب کند، می&zwnj;توان گفت با کسب بازی فوق محبوب Minecraft برای خود برابری می&zwnj;کند.<br /><br />اینگونه به نظر می&zwnj;رسد که فعلا سری بازی Destiny زیر پرچم استقلال استودیو Bungie باقی می&zwnj;ماند. بدون شک طرفداران از اضافه نشدن این بازی موفق به لیست بازی&zwnj;های اختصاصی خرسند نمی&zwnj;شوند و البته باید این نکته را در نظر داشته باشیم که بازی برای پلی استیشن نیز عرضه شده است که از تب و تاب اختصاصی شدن آن برای ایکس باکس می&zwnj;کاهد. گرچه شرکت مایکروسافت نیازمند بازی&zwnj;های اختصاصی برای نسل بعد است، احتمالا پس از خریداری بازی Minecraft اجازه ارائه به&zwnj;روزرسانی را حتی برای پلی استیشن 5 نیز بدهد. دنیای بازی سازی مملو از شایعاتی&zwnj;ست که شاید نیمی از آن&zwnj;ها پا به دنیای حقیقت بگذارند و بدون شک با ظهور نسل بعد کنسول&zwnj;ها، ما شاهد شایعات بیشتری خواهیم بود.<br /><br /><b>شما تجربه کدام بازی&zwnj;های اختصاصی مایکروسافت را دارید؟ بنظر شما خرید استودیو Bungie می&zwnj;تواند برگ برنده مایکروسافت در نسل نهم باشد؟ نظرات خود را برای ما بنویسید.</b></p><p>&nbsp;</p><p><b>منبع: مجله پلازا</b></p>