234682 در ایران چند بازیکن بازی های دیجیتال داریم؟ مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای اعلام کرد: آخرین داده های بررسی شده در پیمایش های بنیاد نشان می دهد در یک دهه اخیر از سال ۸۹ تا کنون مجموعه بازیکنان بازی های دیجیتال دوبرابر شده و از ۱۶ به ۳۲ میلیون نفر رسیده است. سرانه مصرف هر ایرانی ۳۱ دقیقه و سرانه مصرف بازیکنان ۹۳ دقیقه در روز است. <div id="news_content"><p style="text-align: justify"><span style="font-size: 12px">سیدصادق پژمان، در آیین افتتاحیه مدرسه &laquo;بازی سازان فردا&raquo; که از شبکه شاد پخش شد با بیان اینکه در این مجموعه متولی حمایت، نظارت، سیاست گذاری و تنظیم گری در زیست بوم بازی های دیجیتال هستیم، گفت: آنچه اهمیت دارد و باید به آن بپردازیم این است که اسناد بالادستی در این حوزه کم نیستند. یکی از موارد پرتکرار&nbsp;در این اسناد، تربیت نیروی انسانی متخصص در صنعت بازی های رایانه ای است.</span></p><p style="text-align: justify"><span style="font-size: 12px">وی افزود: آخرین داده های بررسی شده در پیمایش های بنیاد نشان می دهد در یک دهه اخیر از سال 89 تا کنون مجموعه بازیکنان بازی های دیجیتال 2 برابر شده و از 16 به 32 میلیون نفر رسیده است. سرانه مصرف هر ایرانی 31 دقیقه و سرانه مصرف بازیکنان 93 دقیقه در روز است.</span></p><p style="text-align: justify"><span style="font-size: 12px">مدیرعامل بنیاد ملی بازی&zwnj;های رایانه&zwnj;ای با بیان اینکه بازی های یارانه ای در کشور ما، مسئله مهمی شده است، گفت: از اثرات تربیتی و گردش مالی گرفته تا هزینه مصرفی بازیکنان، بازی سراهای فعال و ... همگی نشان می دهد مسئله بسیار مهم است. مجموعه بنیاد برای پیگیری همین موضوع تاسیس شده است. در این سال ها از تربیت نیروی انسانی متخصص غفلت کرده ایم.</span></p><p style="text-align: justify"><span style="font-size: 12px">پژمان با بیان اینکه تربیت نیروی انسانی از این بُعد که موتور محرکه و قلب&nbsp;این صنعت نیروی انسانی است، اهمیت دارد، گفت: این مجموعه برای گسترش فضای حیاتی خویش به نیروی انسانی نیاز دارد.</span></p><p style="text-align: justify"><span style="font-size: 12px">وی افزود: وزارت آموزش و پرورش، وزارت ارشاد و وزارت علوم به عنوان نهادهای متولی در سندی بالادستی ماموریت تربیت نیروی انسانی متخصص را برعهده دارند. این دغدغه در ذهن مسئولین آموزش و پرورش وجود داشته و باعث شده است که این موضوع را به طریقی دنبال کنند.</span></p><p style="text-align: justify"><span style="font-size: 12px">مدیرعامل بنیاد ملی بازی&zwnj;های رایانه&zwnj;ای&nbsp;با اشاره به تغییر شیوه آموزش در دوره فراگیری کرونا گفت: همراه شدن آموزش ها و بازی ها با همدیگر می تواند کمک کننده باشد. این موضوع در جهان مورد توجه است که سرگرمی و آموزش به طور هدفمند همدیگر را پوشش دهند. شیوع کرونا برخی موضوعات چون آموزش های مجازی را تسریع کرد.</span></p><p style="text-align: justify"><span style="font-size: 12px"><b>پژمان افزود: کانال مدرسه بازی سازان فردا در شبکه شاد قرار است شروعی برای آموزش های فراگیر باشد به طور یکه آموزش ها فقط متمرکز در تهران و مراکز استان ها نباشد. چون بنیاد در تهران بود، مابقی استان ها از این ظرفیت محروم بودند. بالغ بر 40 هزار نفر در ابتدای کار عضو کانال شده اند.</b></span></p><p style="text-align: justify"><span style="font-size: 12px">وی ادامه داد: به شدت دچار فقر و کاستی در حوزه نیروی انسانی هستیم و این کار می تواند تحولی در این صنعت ایجاد کند. قرار است مبانی را در بخش های مختلف آموزش دهیم و برای دوره پیشرفته طراحی های دیگری صورت گیرد. تلاش ما فراگیر شدن آموزش هاست و امید است&nbsp;یک استعدادیابی تحولی در این عرصه به وجود بیاید.</span></p><p style="text-align: justify"><span style="font-size: 12px">مدیرعامل بنیاد ملی بازی&zwnj;های رایانه&zwnj;ای با بیان اینکه محتواهای آموزشی به صورت تعاملی در کانال ارائه می شود گفت: محتواهای آماده شده&nbsp; از امروز بارگذاری می شود و دیباچه اقدام بزرگی است و نشان می دهد کار سختی در پیش داریم.</span></p><p style="text-align: justify"><span style="font-size: 12px">پژمان به ظرفیتهای بسیار خوب بازی های داخلی و بومی و ضرورت بهره برداری از آن ها اشاره کرد و افزود: دوماموریت آموزش و ارتقای سواد بازی را در مدرسه بازی سازان فردا مدنظر داریم. نگاه خانواده ها و فرزندان به بازی نباید یک نگاه ساده باشد. باید سواد دیجیتالمان را افزایش دهیم و درباره بازی ها تحلیل داشته باشیم. ساده ترین مسئله این است که رده بندی سنی را مورد توجه قرار دهیم و با چیزی که مصرف می کنیم آشنا باشیم.</span></p></div><p>&nbsp;</p><p><span style="font-size: 12px">منبع: ایسنا</span></p>