۱۳۹۹/۸/۶ - ۱۱ : ۵۶

تویوتا صدرنشین بهترین برندهای خودرویی دنیا در سال ۲۰۲۰ شد

تویوتا صدرنشین بهترین برندهای خودرویی دنیا در سال ۲۰۲۰ شد

این در دنیای کسب ‌و کار بدین معناست که در بخش خودروسازی شاهد تغییرات زیادی در جنبه‌های مختلف هستیم. به بیان ساده، برخی از شرکت‌ها با سرعت بیشتری نسبت به بقیه در حال رشد و شکوفایی هستند.

بیست و یکمین گزارش سالانه اینتربرند به نام یک دهه احتمالات، شرکت‌ها را در زمینه‌های مختلف کسب ‌و کار تجزیه و تحلیل می‌کند، اما برندهای خودرو برای ما اهمیت بیشتری دارند. این پژوهش از سه نکته کلیدی در روش ارزش‌گذاری خود استفاده می‌کند:

1. عملکرد مالی محصولات یا خدمات برند

2. نقش برند در تصمیمات خرید

3. قدرت رقابتی برند و توانایی‌اش برای ایجاد وفاداری و در نتیجه تقاضای پایدار و سود در آینده

نتایج این پژوهش نشان می‌دهند که تویوتا یکبار دیگر به عنوان برترین برند تجاری خودرو در فهرست 100 برند برتر اینتربرند انتخاب شده است. در میان تمام برندها از همه کسب و کارها، این شرکت ژاپنی با ارزش 51.595 میلیون دلاری جایگاه هفتم را از آن خود کرده است. پس از تویوتا، مرسدس بنز با ارزش 49.268 میلیون دلار و بی‌ام‌و با ارزش 39.756 میلیون دلار در جایگاه دوم و سوم باارزش‌ترین برندهای خودرو قرار دارند.

با نگاهی دقیق‌تر به این فهرست متوجه می‌شویم که تسلا دوباره وارد لیست شده و در جایگاه کلی چهلم قرار دارد. این شرکت آخرین بار در سال 2017 در لیست برترین برندهای جهانی حضور پیدا کرده بود. به گفته اینتربرند، ارزش تجاری این شرکت 12.758 میلیون دلار است.

خارج از صنعت خودرو، برندهای فناوری صدرنشینان این لیست هستند و سه شرکت اپل، آمازون، و مایکروسافت جایگاه‌های اول تا سوم را در اختیار دارند. شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی و ارتباطی نیز در طول بیماری همه‌گیر جهانی به موفقیت دست یافته‌اند و جایگاه‌های خوبی را کسب کرده‌اند.

 

منبع: خودرو بانک