۱۴۰۲/۶/۱۹ - ۱۳ : ۵۱

در نشست هم اندیشی رسانه ها و خبرگزاری ها عنوان شد؛

در نشست هم اندیشی رسانه ها و خبرگزاری ها عنوان شد؛

سارا صادقی - نشست هم اندیشی اصحاب رسانه با موضوع «نظام استاد، شاگردی در آموزش هنر کشور » با حضور ریاست، اعضای شورای عالی سیاست گذاری، راهبردی ونخبگان هنری در دانشگاه استاد فرشچیان برگزار شد.


دکتر  یارزاده در ابتدا با بیان اینکه تصویب استاد شاگردی رسالت مهمی بود گفت : این رسالت توسط تک، تک اعضا شکل گرفت، بنده به عنوان خادم نظام هنر توانستیم در سال 1402 آن را ثبت  کنیم.


وی افزود : اما دانشگاه‌های امروز نتوانستند این کار را انجام دهند تعداد کیفیت وکمیت معظل اصلی دانشگاه‌ها است.به همت استاد رجبی کتاب حمکت وآداب هنرهای سنتی را تصویب کردیم نیاز بود متن های مرجعی  که درس اخلاق در هنر بود را داشته باشیم.

این استاد  افزود :رسالت دانشگاه این بود که نخبگان هنری را جذب کند، ما توانستیم 9 نخبه هنری جذب کنیم که مرتبه دانشیار و استادی داشته باشند و حتی لیسانس داشته باشند. رسالت استاد فرشچیان تربیت هنرمند متعهد است.

در ادامه دکتر حسن بلخاری گفت:  ما در کنار استاد رجبی از 15 سال پیش تا به امروز  این بحث را دنبال می کردیم تا آنکه امروز  شکل گرفت، دانشگاه استاد فرشچیان را دانشگاه حکمت بنیان وسنت محور می دانم. وقتی از حکمت صحبت می کنم اول از فرهنگ قرآنی، دوم جامعیت وسوم اخلاق  صحبت می کنیم،


وی افزود : این استاد و شاگردی از مفاهیم سنت است، سنت‌گرایان سنت را وحی می دانند یکی از ابعاد وجوانب نظام سنت مسئله استاد وشاگردی است؛در نظام استاد و شاگردی ایجاد رابطه پدرانه وفرزندانه را می بینیم چیزی که در طول سنت‌های هنری ما وجود داشته است.


دکتر محمد علی رجبی از مفاخر علمی وفرهنگی کشور هم خاطر نشان کرد: کار سختی است ابتدای هر کار مخصوصا کاری که تجربه ای نداریم مخصوصا سده اخیر که فاطه دوری برای ما  شده است.

وی افزود : از ابتدای انقلاب استاد فرشچیان با مسئولین نامه نگاری کردند تا یک مرکز آکادمیک برپا شود. شما این مرکز را به عنوان استاد وشاگردی می‌شناسید اما در یک مقام قرار دارند اساس بر این است که استاد می داند که علمی را که می خواهد آموزش دهد در وجود شاگرد هست،پس هر شاگردی توان سیر وسلوک در این مسیر را ندارد.