۱۴۰۲/۹/۲۷ - ۲۳ : ۱۰

قرارداد سرمایه‌گذاری هندی‌ها در بندر چابهار به زودی نهایی می‌شود

قرارداد سرمایه‌گذاری هندی‌ها در بندر چابهار به زودی نهایی می‌شود

علی‌اکبر صفایی با اشاره به ابلاغ سیاست های کلی توسعه دریامحور توسط رهبر معظم انقلاب، اظهار کرد: دولت در حال تدوین سازوکار اجرایی اقتصاد توسعه دریامحور است. این بخش یکی از پیشرانهای اقتصاد است.

وی با اشاره به لایروبی خلیج گرگان، افزود: اواخر سال گذشته این خلیج در حال از بین رفتن بود که با حضور رییس جمهوری که با قایق در منطقه حضور یافت و دستور وی، یک میلیون و 460 هزار مترمکعب لایروبی در این منطقه انجام شده و آب قابل توجهی به سمت خلیج گرگان گسیل شد.

وی یادآور شد: فردا حدود 30 قرارداد بندری و دریایی به ارزش 45 هزار میلیارد تومان با بخش خصوصی امضا می شود.

وی درباره سرانجام قرارداد سرمایه‌گذاری هندی‌ها در بندر چابهار و دلایل تاخیر در امضای این قرارداد، گفت: طی هفت هشت ماه گذشته واقعا همکاران ما تلاش بسیار زیادی داشته اند. متن قرارداد از نظر فنی تمام شده است الان در اختیار مراجع ذی صلاح است.

وی ادامه داد: دلیل تاخیر در امضای قرارداد نیز یک سری موارد است که سازمان بنادر و دریانوردی در نظر داشته است. از سوی دیگر هماهنگی برای حضور مقامات بلند پایه مشکل است و امیدواریم قرارداد بعد از تصویب از سوی مراجع ذیصلاح اجرایی شود.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی همچنین یادآور شد: تا 30 آبان ماه امسال تجارت دریا برد153 میلیون و 646 هزار تن بوده است.

 

منبع: تسنیم