۱۴۰۳/۱/۲۰ - ۲۰ : ۳۹

برنامه شورای وحدت برای مرحله دوم انتخابات

برنامه شورای وحدت برای مرحله دوم انتخابات

ابوالقاسم رئوفیان عضو هیأت عالی شورای وحدت در گفت‌وگو با ایرنا، درباره اینکه آیا شورای وحدت برای دور دوم انتخابات فهرستی را ارائه می کند؟ گفت: به طور قطع شورای وحدت فهرست ارائه می‌کند و برای دور دوم برنامه دارد.

وی افزود: اما درباره اینکه آیا در تهران و یا سایر حوزه های انتخابیه فهرست می‌دهیم، هنوز به جمع بندی نرسیدیم و قرار است طی هفته جاری تصمیم نهایی در این باره اتخاذ شود.

 

 

 

به گزارش ایرنا، انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی 11 اسفند 1402 برگزار شد و از میان کاندیداهای حاضر در عرصه رقابت 245 نفر به مجلس راه یافتند و سرنوشت 45 کرسی باقی مانده در دور دوم انتخابات که در 21 اردیبهشت برگزار می‌شود، روشن خواهد شد.

شورای وحدت از تشکل‌های فعال در انتخابات مجلس دوازدهم محسوب می‌شد که پس از انتخابات در بیانیه‌ای اعلام کرد: 90 نفر از نامزدهای مورد حمایت این شورا با رای مردم به مجلس راه یافتند که 60 نفر آنان از نامزدهای اختصاصی هستند.

طبق اعلام وزارت کشور تعداد رأی صحیح مأخوذه در حوزه انتخابیه تهران 1 میلیون و 569 هزار و 857 رأی بود از بین نامزدها تعداد 14 نفر به طور مستقیم وارد مجلس شدند و 32 نفر دیگر نیز به مرحله دوم انتخابات راه یافتند که برای تصدی 16 کرسی باقی مانده بهارستان در اردیبهشت ماه 1403 رقابت خواهند کرد.

 

منبع: ایرنا