مطالب حوزه وب گردی

۱۳۹۹/۹/۳ - ۸ : ۱۹

اختلافات بهداشتی!/ دود عدم مسئولیت ‌پذیری مدیریت کرونا به چشم چه کسانی می ‌رود؟

حواشی به وجود آمده بر سر استعفاهای انجام شده در وزارت بهداشت آن هم در شرایط اپیدمی گسترده ویروس کرونا، نگرانی‌هایی را درباره تاثیر این حواشی بر مدیریت و کنترل کرونا در کشور ایجاد کرده است.
۱۳۹۹/۹/۲ - ۱۱ : ۴۳

بیمارانِ کرونا با ۱۰۰میلیون در نوبت بستری!

رئیس بخش عفونی بیمارستان امام خمینی(ره) گفت: بیمارستان های دولتی واقعا جا ندارند، بیماران کرونا حتی با داشتن ۱۰۰ میلیون تومان پول برای بستری در بیمارستان خصوصی جا پیدا نمی کنند.
۱۳۹۹/۹/۲ - ۱۱ : ۳۹

دلایل عدم شیوع مجدد کووید۱۹ در چین و کره

دبیر کمیته علمی ستاد ملی مبارزه با کرونا، دلیل شیوع مجدد کرونا در کشور را تعداد تست‌های تشخیصی دانست و با بیان اینکه کشورهایی مانند چین از طریق 'ایزوله هوشمند' و 'تشخیص سریع' خود را در برابر این ویروس مصون نگه داشتند،گفت: ما برای مصون نگه داشتن کشور در برابر این بیماری راهی جز تولید داخل واکسن و کیت‌های تشخیص سریع نداریم.
۱۳۹۹/۹/۲ - ۱۱ : ۳۸

ماجرای تصویر پرحاشیه توزیع بادمجان توسط یک امام جمعه چه بود؟

امام جمعه سعدآباد از توابع شهرستان دشتستان گفت: توزیع بادمجان که تصویر آن روز گذشته در فضای مجازی خبرساز شده است بعنوان بسته های کمک معیشتی نبوده بلکه تقدیر از کشاورزی است که بخشی از محصول خود را به نیازمندان روستا بخشیده است.
۱۳۹۹/۹/۲ - ۱۱ : ۱۰

تاریخچه قورمه سبزی در ایران زمین به بهانه روز جهانی آن

در تظیم این خبر از باشگاه خبرنگاران جوان، ویکی پدیا و سایت میزبون استفاده شده است.

۱۳۹۹/۹/۲ - ۱۱ : ۹

اتهامات یک پزشک به معاون مستعفیِ وزیر بهداشت

محمدرضا هاشمیان، فوق‌تخصص ICU بیمارستان مسیح دانشوری در رابطه با نقش رضا ملک‎زاده، معاون تحقیقات وزیر بهداشت و کلا جریان مدیریت کرونا در کشورتوضیح داد.
۱۳۹۹/۸/۲۹ - ۱۰ : ۱۷

تا ۲ سال دیگر باید ماسک بزنید!

کم نیستند مسؤولان و شهروندانی که این روزها از واکسن ‌کرونا حرف می‌‌زنند. حالا بسیاری از شرکت‌های واکسن‌سازی در دنیا، از موفقیت 97 یا 95درصدی اثربخشی واکسن‌شان می‌گویند.
۱۳۹۹/۸/۲۹ - ۱۰ : ۱۶

کلیات طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌های جدید کرونا اعلام شد

کلیات طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌ها متناسب با وضعیت و روند بیماری کووید ۱۹ در شهرهای کشور، از سوی کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، اعلام شد.
۱۳۹۹/۸/۲۹ - ۱۰ : ۱۳

وزیر ارشاد: نشریات نگران نباشند، چاپخانه‌ ها تعطیل نمی ‌شوند

وزیر ارشاد در پاسخ به سوالی درباره انتشار نشریات در صورت تعطیلی چاپخانه‌ها گفت: درباره محدودیت‌های دوهفته آتی، چاپخانه‌ها جزو گروه یک مشاغل محسوب شدند و بنابراین فعالیت خود را خواهند داشت و طبیعتاً برای روزنامه‌ها و سایر مواردی که با چاپخانه‌ها سروکار دارند، مشکلی پیش نمی‌آید.
۱۳۹۹/۸/۲۸ - ۹ : ۲۲

کرونا در بدن این افراد پنهان می‌شود تا در زمان مناسب ضربه بزند

مطالعات انجام شده درباره کووید۱۹ و اطلاعات جمع آوری شده از این ویروس نظرات پزشکان را مبنی بر این که کرونا از چاقی بهره می برد و در زمان مناسب به بدن صدمه می زند، تایید می کند.
۱۳۹۹/۸/۲۷ - ۱۹ : ۳۶

واکنش محرز به حراجی جنجالی در یک پاساژ ؛ کاملا ناامید شدم

عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا درباره ویدئوی منتشر شده از یک حراجی در تهران که با ازدحام شدید جمعیت روبه رو شد گفت: واقعا چنین تجمع‌هایی خجالت‌آور است. من با دیدن آن کاملا ناامید شدم.
۱۳۹۹/۸/۲۷ - ۱۹ : ۳۵

آلودگی میکروبی 97 درصد دستگاه های خودپرداز

در بررسی‌های یک پژوهش مشخص شد که تقریبا تمام دستگاه‌های خودپرداز آلوده به باکتری هستند و این باکتری‌ها نسبت به آنتی‌بیوتیک‌های مختلف مقاومت قابل‌توجهی دارند. وجود این آلودگی‌ها برای افراد جامعه به ویژه افراد دارای ضعف سیستم ایمنی، خطرناک است.
۱۳۹۹/۸/۲۷ - ۸ : ۵۶

عامل حمله به عوامل انتظامی دستگیر شد

رییس مرکز عملیات پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ گفت: در یک نزاع در جنوب تهران یکی از مامورین انتظامی توسط چاقو مجروح می شود اما در همان محل این اراذل و اوباش دستگیر می شوند.
۱۳۹۹/۸/۲۷ - ۸ : ۵۴

چه کسانی در ایران زودتر از دیگران واکسن کرونا می‌گیرند؟

استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تاکید کرد: دیر یا زود به احتمال فراوان واکسن کرونا به بازار می آید و وارد ایران هم می شود اما اولویت بندی مناسب واکسیناسیون کرونا موضوع مهمی است که باید تعیین شود تا سلامت گروه‌های پُرخطر حفظ شود.
۱۳۹۹/۸/۲۷ - ۸ : ۴۷

جنگ مدیر کل با کرونا؛ تاکید بر برگزاری حضوری امتحانات دانش آموزان کرمانی!

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه فاصله گرفتن دانش آموزان از محیط مدرسه می تواند تبعات جبران ناپذیری داشته باشد تصریح کرد: امتحانات نوبت اول دانش آموزان، ۱۰۰ درصد حضوری است.
۱۳۹۹/۸/۲۶ - ۹ : ۷

ربیعی: تردد شهر به شهر از شنبه اول آذر ممنوع است

سخنگوی دولت با اشاره به اینکه از شنبه اول آذر تعطیلی شهرها اجرایی می شود گفت: در این تعطیلی گسترده حتی به خروج از شهرها سختگیری خواهد شد و تردد از شهر به شهر ممنوع خواهد بود
۱۳۹۹/۸/۲۶ - ۹ : ۴

برنامه ایران برای تامین واکسن کرونا از زبان حریرچی

معاون کل وزارت بهداشت در خصوص خرید واکسن کرونا از شرکت فایزر گفت: جمهوری اسلامی ایران در کنسرسیومی قرار دارد که سازمان بهداشت جهانی تشکیل داده و ۱۸ شرکت معتبری که واکسن‌های آنها مورد تأیید سازمان بهداشت جهانی قرار گرفته، مقرر شده که برای کشورهایی که عضو کنسرسیوم هستند تأمین شود و ما جزو این کنسرسیوم هستیم و انتخاب‌هایمان را از بین این شرکت‌ها انجام خواهیم داد.
۱۳۹۹/۸/۲۶ - ۹ : ۲

تست و داروی رایگان در مراکز درمان سرپایی کرونا

وزیر بهداشت از دستور رئیس جمهوری برای افزایش مراکز درمان سرپایی کرونا از 1200 به 5000 هزار مرکز خبر داد و گفت: در این مراکز تست و داروی رایگان به بیماران ارائه می شود و بیماران در خانه یا مسافرخانه قرنطینه و با سامانه های ارتباطی رصد و ردیابی می شوند.