۱۴۰۰/۱۰/۲۱

چگونه دختر ۱۲ ساله با رمزارزها ثروتمند شد؟

توکن‌های غیرقابل تعویض یا NFTها که همانند سایر ارزهای دیجیتال با استفاده از فناوری بلاکچین کار می‌کنند، در چند سال اخیر محبوبیت زیادی را در میان کاربران به دست آورده‌اند.

به گزارش بیزنس اینسایدر (Business Insider)، نایلا هیز (Nyla Hayes) 12 ساله با فروش آثار هنری خود در قالب توکن‌های NFT، میلیون‌ها دلار ارز دیجیتال اتریوم به دست آورده است.
این هنرمند حوزه دیجیتال که هنوز به سن کافی برای داشتن صفحه اینستاگرام نرسیده، 4،683 دنبال‌کننده در این شبکه اجتماعی دارد که توسط مادرش اداره می‌شود و مجموعه آثار هنری او با نام LongNeckieLadies را به نمایش می‌گذارد.

همان‌طور که نایلا در وبسایت خود توضیح می‌دهد، او از چهار سالگی طراحی می‌کند. او در کودکی عاشق دینو دان (Dino Dan)، یک برنامه تلویزیونی درباره دایناسورها بود. برونتوساروس گردن دراز و در عین حال، مهربان و شجاع، جایگاه ویژه‌ای در قلب نایلا دارد و الهام‌بخش مجموعه LongNeckieLadies او بوده است. 

نایلا در سن 9 سالگی شروع به طراحی پرتره‌هایی از زنان با گردن‌های بلند کرد. به گفته نایلا، دادن ویژگی‌های برونتوساروس به این زنان، روش او برای تشخیص قدرت آنها بوده است.

علت این‌که نایلا فناوری NFT را انتخاب کرده، این است که پلتفرم‌های هنری معمول موانع زیادی برای ورود داشتند. بنابراین، نایلا طراحی‌های خود را روی یک گوشی هوشمند شروع کرد و پس از آن، سراغ یک آی‌پد رفت تا بوم بزرگتری داشته باشد. او تصاویر طراحی‌های خود را قبل از آپلود در بازار معروف اوپن‌سی (OpenSea)، با فرمت JPEG ذخیره کرد.

اولین مجموعه نایلا شامل 75 اثر هنری بود. به گزارش بیزنس اینسایدر، دومین مجموعه او که چند ماه بعد منتشر شد، شامل 3،333 پرتره از زنان بود که در عرض چند ساعت به فروش رفت.

طبق گزارش‌ها، نایلا با فروش آثار هنری دیجیتال خود در مجموع 1،394 اتریوم (ETH) به دست آورده که تقریباً 5٫8 میلیون دلار ارزش دارد. این کار نایلا توسط مجله تایم با انتخاب او به عنوان اولین هنرمند برای پلتفرم NFT خود به نام TimePieces، مورد تقدیر قرار گرفت.
نایلا جهت الهام گرفتن برای آثاری هنری خود می‌خواهد به دور دنیا و به ویژه کره جنوبی، سفر کند.

 

منبع: رمزارز نیوز