صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

پیش‌بینی روحانی اصلاح‌طلب از تایید صلاحیت گزینه‌های جریان اصلاحات

یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: پیش بینی من این است که در نهایت گزینه های اصلاح طلب مورد تایید قرار نمی گیرند، مگر افرادی چون محمدرضا عارف که شاید نسبت به بقیه اصلاح طلبان، مشی معتدل تری دارد.

«ناصر قوامی»، فعال سیاسی اصلاح طلب، در رابطه با طرح اخیر مجلس برای تغییر قانون انتخابات ریاست جمهوری و احتمال تائید یا رد آن توسط شورای نگهبان به خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا گفت: اگر اراده ای در بیرون از مجلس برای تصویب این قانون وجود داشته باشد و هدایت آن خارج از نهاد پارلمان شکل بگیرد، طبعا تصویب می شود. اگر نمایندگان از اراده ای بیرونی هدایت شده باشند قطعا این طرح تصویب خواهد شد در این صورت شورای نگهبان هم این مصوبه را تایید می کند اما اگر صرفا، ابتکار خود نمایندگان باشد، بعید است شورای نگهبان آن را تصویب کند.

این فعال سیاسی تاکید کرد: در واقع طرح های مجلس اگر لیدری خارج از مجلس داشته باشد به نتیجه می رسد. شورای نگهبان برای تایید صلاحیت رییس جمهور و سایر داوطلبان ریاست جمهوری نیازی به قانون ندارد. شورای نگهبان در این مورد برای خود «محدودیت قانونی» قائل نیست تا نیاز و احتیاجی به تصویب، چنین مصوبه ای داشته باشد.

قوامی در ادامه با اشاره به آینده انتخابات 1400 با توجه به مصوبات اخیر مجلس و رفتارهایی که صورت می گیرد، گفت: برای اصلاح طلبان در هر صورت و در هر شرایطی، ترسی وجود ندارد چراکه اصلاح طلبان، در دو دوره اخیر هم کاندیدا نداشتند.

او افزود: باید دید کدام کاندیدا بهتر است و وضع کشور را بهتر خواهد کرد قطعا اصلاح طلبان از کاندیدایی حمایت می کنند که بتواند، اعتماد مردم را برای حضور پای صندوق‌های رای جلب کند. پیش بینی من این است که در نهایت گزینه های اصلاح طلب مورد تایید قرار نمی گیرند، مگر افرادی چون محمدرضا عارف که شاید نسبت به بقیه اصلاح طلبان، مشی معتدل تری دارد.

این نماینده پیشین مجلس با بیان اینکه در انتخابات آینده نمی توان توقع داشت هم چنان از رئیس دولت اصلاحات پیروی شود، عنوان کرد: خاتمی محبوب بخش بزرگی از مردم ایران است و مردم برای او، حرمت خاصی قائل هستند، اصلاح طلبان هم او را حرمت می گذارند ولی اطاعت از او هم حدی دارد و خاتمی باید این مساله را مدنظر داشته باشد.

او در پایان با اشاره به اقدامات دولت اضافه کرد: دولت در توافق نامه برجام بسیار خوب عمل کرد و کارنامه قابل قبولی دارد و می توان گفت، تقریبا در دوره اول دولت روحانی تورم مهار شده بود. اما با آمدن ترامپ و خروج او از برجام، مشکلات زیادی برای کشور ما ایجاد شد و امروز مردم همه این مشکلات را از چشم دولت روحانی، می‌بینند.

 

منبع: برنا

شناسنامه


کدخبر: ۲۳۸۷۹۸
تاریخ: ۱۳۹۹/۱۰/۶     ساعت: ۸ : ۱۴
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: سیاسی       زیرسرویس: سیاسی
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
  • ١٩ رمضان ١٤٤٥
  • Mar 29 2024