صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

همکاری ایران، روسیه و ترکیه برای کاهش نفوذ آمریکا در منطقه

یک روزنامه صهیونیستی در گزارشی از همکاری ایران، ترکیه و روسیه در برابر دشمنان مشترک خود در غرب خبر داد.

ک نشریه صهیونیستی در گزارشی نوشت: هدف ترکیه در همکاری با روسیه و ایران جهت کاهش نفوذ ایالات متحده در عرصه بین‌المللی است.
به نوشته وبگاه «احوال»، «سث جی فرانتسمن» نویسنده این گزارش که روز یکشنبه در روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست» منتشر شده نوشت: در هر تهاجمی که آنکارا تاکنون انجام داده تلاش کرده است قدرت روسیه و ایران را افزایش دهد، اقدامی که آمریکا را تضعیف می‌کند.

*روابط عمل‌گرایانه تهران، مسکو و آنکارا
نویسنده در بخشی دیگر از این گزارش نوشت: ترکیه، روسیه و ایران در یک «رابطه عملگرایانه» برای برای کنار زدن ایالات متحده باهم در حال همکاری هستند. فرانتسمن، لیبی و سوریه را به عنوان نمونه‌هایی ذکر کرد که در آن مکان‌ها کاهش دخالت ایالات متحده با حضور ترکیه و روسیه جایگزین شده است.

*کاسته شدن از نفوذ آمریکا در قره باغ کوهستانی
نویسنده بر این باور است که درگیری‌ها بر سر منطقه بحث برانگیز «قره باغ کوهستانی» در قفقاز جنوبی  پایان نفوذ ایالات متحده در منطقه بود و ترکیه و روسیه اکنون علیرغم پشتیبانی ازطرف‌های مخالف در آن درگیری، قفقاز جنوبی را بین خود تقسیم کرده اند.
فرانتسمن می‌نویسد: ایران، ترکیه و روسیه به احتمال زیاد باهم برابر دشمنان مشترک خود در غرب همکاری می کنند و برنامه‌های مشترک خود را پیش می‌برند.
شایان ذکر است که «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه ایران چندی قبل در گفت‌و‌گوی تلفنی با همتای جمهوری آذربایجانی خود ضمن تشریح مجدد مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران و تاکید بر تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان، آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای کمک به دستیابی به صلح و راه حل پایدار این مناقشه در چارچوب ابتکار منطقه ای ایران، ترکیه و روسیه - به عنوان مکمل ساز و کار گروه مینسک - را به اطلاع طرف مقابل رساند.

 

منبع: فارس

شناسنامه


کدخبر: ۲۴۱۰۲۱
تاریخ: ۱۳۹۹/۱۰/۱۶     ساعت: ۰ : ۴۲
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: سیاسی       زیرسرویس: سیاسی
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
  • ١٨ رمضان ١٤٤٥
  • Mar 28 2024