صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

رییس عقیدتی‌ سیاسی ارتش: ایران در امنیت سرآمد کشورهای منطقه است

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: شکر خدا، امروز ایران اسلامی، با وجود فعالیت‌های مخرب برخی کشورهای فرامنطقه‌ای، از نظر امنیت در بین کشورهای منطقه سرآمد است

حجت الاسلام عباس محمدحسنی روز یکشنبه در جمع فرماندهان، کارکنان و سربازان مستقر در منطقه مرزی دوغارون تایباد، با ابلاغ سلام و خداقوت مقام معظم رهبری به ارتشیان مرزدار، افزود: امروز ایران اسلامی با رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری و تلاش شبانه روزی نیروهای مسلح و ارتش قهرمان، از نظر دفاعی و نظامی به اذعان دوست و دشمن در بهترین شرایط قرار دارد و نقش ارتش در ایجاد امنیت پایدار و بازدارنده نقشی بی بدیل است.
وی ادامه داد: با توجه به نقش بسیار موثر ارتش جمهوری اسلامی ایران در تامین امنیت کشور، و نیز کمک‌رسانی به مردم در حوادث گوناگون طبیعی مانند زلزله، سیل و کرونا، باید خداوند را به خاطر داشتن چنین ارتش باغیرت و فداکاری شاکر بود.
رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با اشاره به آیات قرآن اظهار داشت: محل ماموریت یک نظامی همواره مانند تنگه احد است که برای حفاظت از آن باید هم مسلح و هم هوشیار بود.
وی با اشاره به اتفاقات اخیر در کشور افغانستان، هوشیاری نیروهای مسلح را بسیار مهم ارزیابی کرده و بر حفظ و ارتقای آن تاکید کرد.
مرز دوغارون در 18 کیلومتری شهر تایباد قرار دارد. شهرستان 138 هزار نفری تایباد متشکل از 2 بخش مرکزی و میان ولایت در 225 کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.
گذرگاه اسلام‌قلعه در نقطه صفر مرزی استان هرات افغانستان، و رو به روی مرز دوغارون ایران، 17 تیرماه به دست نیروهای طالبان سقوط کرد.
ایران بیش از 900 کیلومتر مرز مشترک با افغانستان دارد که استان‌های هرات، فراه و نیمروز در این کشور با استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان هم‌مرز هستند.

 

منبع: ایرنا

شناسنامه


کدخبر: ۲۵۳۹۲۵
تاریخ: ۱۴۰۰/۴/۲۱     ساعت: ۱۰ : ۵۰
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: سیاسی       زیرسرویس: سیاسی
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
  • ١٩ رمضان ١٤٤٥
  • Mar 29 2024