صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

واشنگتن: شاهد پیشرفت‌هایی در مذاکرات وین بوده‌ایم

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در یک کنفرانس مطبوعاتی شامگاه سه‌شنبه گفت که در هفته‌های اخیر پیشرفت‌هایی در مذاکرات وین رخ داده است.

«ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا شامگاه سه‌شنبه گفت که هنوز زود است درباره پیشرفت در مذاکرات وین صحبت کنیم.

وی که در کنفرانس خبری وزارت خارجه آمریکا صحبت می‌کرد، گفت: «ما هم اکنون در حال ارزیابی این موضوع هستیم که آیا ایرانی‌ها با دستور کار جدید به مذاکرات بازگشته‌اند یا با همان راه‌حل‌های اولیه که پیشتر ارائه شده بود آمده‌اند».

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اضافه کرد: «تا به امروز وضعیت اساسی تغییری نکرده است. ایران در حالی که مذاکرات را کش می‌دهد، به برنامه هسته‌ای خود نیز شتاب می‌بخشد. ما خیلی واضح گفته‌ایم که این کارایی ندارد».

پرایس افزود: «ایران در دوره‌های پیشین مذاکرات جدی نبوده است البته هفته‌های اخیر شاهد پیشرفت‌هایی در مذاکرات هسته‌ای با ایران بوده‌ایم».

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا بار دیگر با اتهام پراکنی علیه ایران مدعی شد که آمریکا اجازه نخواهد داد ایران به سلاح هسته‌ای دست پیدا کند.

ایران بارها اعلام کرده است که برنامه هسته‌ای خود را صرفا با مقاصد صلح‌آمیز پیگیری می‌کند و هیچ قصدی برای تولید سلاح هسته‌ای ندارد. این در حالی است که آمریکا یکی از بزرگترین دارندگان سلاح هسته‌ای بوده و تنها کشوری است که از این سلاح علیه بشریت استفاده کرده است.

هشتمین دور از گفت‌وگوهای رفع تحریم عصر دیروز (به وقت وین) با برگزاری نشست کمیسیون مشترک برجام به ریاست علی باقری مذاکره‌کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران و انریکه مورا معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا آغاز شد.

در این نشست که با شرکت هیأت‌های ایران، گروه 1+4 و اتحادیه اروپا در هتل کوبورگ برگزار شد، روند مذاکرات مورد ارزیابی قرار گرفت و همچنین در خصوص نحوه ادامه گفت‌وگوها بحث و تبادل نظر شد. در این نشست همچنین عنوان شد که اغلب پیشنهادات ایران، در متن جدید گنجانده شده است.

گفتنی است، وین پایتخت اتریش در دور هفتم مذاکرات نیز 14 روز میزبان هیأت‌های مذاکره کننده بود.

 

منبع: فارس

شناسنامه


کدخبر: ۲۵۸۱۶۲
تاریخ: ۱۴۰۰/۱۰/۸     ساعت: ۱۰ : ۵۵
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: سیاسی       زیرسرویس: سیاسی
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ پنج شنبه ۳۰ فروردين
  • ٩ شوال ١٤٤٥
  • Apr 18 2024